isi* med liten januar spire!! Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Ikke hengt meg så mye opp i dette vekt greiene. Tenker at det som kommer, det kommer. Men når man regner hvor mye man har gått opp er det fra det laveste man da har veid i svangerskapet, eller fra det man veide når man ble gravid? Tok av ca 5 kg pga ekstrem kvalme de første 4 mnd. Nå er jeg 2 kg mer enn det jeg veide når jeg ble gravid. Har jeg lagt på meg 2 eller 7 kg da? Utrolig hvor opptatt folk er av dette, når de treffer deg. "Hei, hvordan går det med deg? Minsten? Ellers? Hvor mye har du lagt på deg" hehehe. Var vanlig slank før jeg ble gravid. Og har nå kun mage. Men vedder på nå med bekkenløsning og både min mor å mine søstre har fått kilovis vann i seg de siste mnd når de har vært gravide så kommer jeg nok til å ese litt nå jah hehe. Men hva regner dere utgangspunktet fra???
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Jeg regner utgangspunktet fra da jeg ble gravid:-)
Maya_1 Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Man noterer vektet fra før, pluss ved hver kontroll man er på. Lege/jordmor bryr seg ikke om utgangspunktet annet enn at de holder øye med at det ikke øker for mye eller for lite på kort tid. Her, til personlig bruk, så er det vel hva man pleide å veie før man ble gravid folk bruker når man oppgir hvor mye man har gått opp..
Maya_1 Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Så var det det å lese hele spørsmålet da.. Da har du gått opp 2 kilo.
2SønnerSmå Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Regner fra da jeg ble gravid,ihvertfall det som står på helsekortet som utgangspunktet da =)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 10. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2008 Okei. JA høres jo litt bedre ut med 2 kg enn 7 :-p . Hehe ikke at det gjør så mye da!!! HVordan går det med dere da? Skjønner at vi her inne og med oss selv konsentrer oss om vekten. Det er jo av egen interesse. Men har dere også opplevd at venninder og folk rundt dere blir vooldsomt opptatt av akkurat vekten og hvor mange strekkmerker du har fått? Hehehe, tror jeg skal spørre tilbake en gang noen spør :-p mener noen jeg er frekk da får jeg skylde på hormoner ;-) hihi
Maya_1 Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 Haha, genialt! Neste gang noen spør meg om vekten skal jeg spørre om deres Ikke det at jeg har vært så plaget av det igrunn, egentlig flest som kommenterer at jeg ikke har lagt på meg så mye - og de skulle bare visst, for jeg har gått opp et tonn!!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 10. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2008 Hehe ja er jo mest venninder å sånn som ikke har vært gravide selv. Du ser jo ikke ut som du har lagt på deg så mye. Så hvor tung er du? WHAT? Spør en hormonbombe om det liksom. Og .... har du fått mye strekkmerker, HVOR??? Akkurat som når jeg sier at jeg har gått opp ett par kg og ikke noen strekkmerker så blir folk litt sånn "skuffet" heheheh. Å så det store "hvordan står sexlivet ditt til". Haha. Tror jeg skal spørre tilbake. Hvordan står ditt sexliv til for tiden? Å spes når du spyr hvert oppegående sekund, har bekkenløsning, klør (svangerskapskløe) på heeele kroppen viss du blir litt for varm og får halsbrann med en gang du legger deg ned. I tilleg til at magen er i veien. Haha. Jeg som alltid har vært en rolig snill sjel. Har plutselig fått masseee hormoner, noe jeg aldri hadde trodd. Hehe venninder som kjenner meg gooodt holder på å le seg ihel. Jeg er jo blitt ett lite minimonster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå