Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei:)

Jeg var hos jordmor i dag og da sa hun at når jeg først får rier så vil fødselen gå ganske fort,jeg ble så glad at jeg glemte å spørre henne om hvordan hun kunne se det=P

er det noen som vet hvordan hun fant ut det?

jeg ble kjempe lykkelig jeg,ingen ting er bedre enn en kjapp fødsel:)

(ikke alt for kjappt da)

takker for svar:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hvorfor i allverden sa hun det??

Kan ikke skjønne at de kan mene noe om det jeg, men hadde vært gøy å høre hva hun bygger slike kommentarer på..

Håper du får noen mer vettuge svar enn dette av noen andre!

Skrevet

var det jeg oxo lurte på=P

jaja..noen andre som vet hvordan hun kunne "se" det?

spennende:P

Skrevet

Hmm.. Jeg har hørt at et "dypt" festet hode, sammen med "riktig" leie på ungen (er det ungens rygg mot høyre tro) pleier å gi en raskere fødsel. Kanskje det var det hun kjente?

Skrevet

Ja=)

det var akkurat det hun sa at han gjorde også:) så da var det derfor da!

Merkelig,har jeg aldri hørt om,er dette sjeldent,vet du det?

Tusen takk for svar=)

Skrevet

Ungens rygg mot høyre er minst vanlig... Men ikke uvanlig. Ungen må snu seg ekstra, husker ikke om det var en halv dreining eller...Men veien blir hvertfall lit lengre:-)

Når det er sagt så var jenta mi festet langt nede og lå med ryggen mot høyre, den fødselen tok ca 9 timer, fra jeg kjente at noe var på gang. Det var den treigeste fødselen min:-) D andre to to k 4 timer og 1,5time. Begge de var også dypt festet men vet ikke hvilken vei de lå, husker det hvertfall ikke nå..

Skrevet

Hei. Bare vil slenge på en kommentar til dette.. Synes det er rart jordmor kan si noe om dette, for dette er jo helt umulig å si... Men men... Moro å få høre hvorfor..

Min kommentar:

Min gutt nr2 var nesten festet, jeg trodde det var igang, jordmor (var da på kontroll på sykehuset) kjente ikke hodet på babyen og mente at dette ville ikke skje "i dag". Neivel tenkte jeg, men fortsatt følte jeg på meg at det var denne dagen det skulle skje. Kl. var 15 ca og vi fikk tilbud om å spise litt mat på barsel før vi dro hjem. Har et lite stykke å kjøre så vi takket ja. 1520 ca kjente jeg noen skikkelige tak. La meg inn på ei seng og 1530 til 1540 hadde jeg 7-8 kraftige rier. Jeg skulle ikke hjem nei... 16.50 kom pressriene og 1713 var gutten ute... Så hos meg var han ikke helt festet og satt høyt oppe, likevel ble det styrtfødsel gitt...

Skrevet

ja,var liksom litt rart at hun sa det..trodde ikke de kunne si noe om det på forhånd,men det var jo en glad nyhet da,synes no jeg=)

lette og korte fødsler hører til i familen så det var jo litt greit å høre av jordmor oxo.

hun tvilte liksom ikke på det når hun sa det,hun sa at jeg kom nok til å få en rask fødsel,synes det var snodig:P

9 timer er jo lite for en førstegangs er det ikke?

jeg er førstegangs og jeg er jo forberedt på en lang og vond fødsel=P så for jeg heller bli positivt overrasket:P

Skrevet

ja..kan vel stemme det=P

men flotte og flotte hofter:P heller store:P

Skrevet

Det har noe med hvor dypt ungen din ligger tror jeg, og hvor lang livmorhalsen din er. Kortere livmorhals KAN resultere i kjappere fødsel. -ikke nødvendigvis sikkert..

jeg har kort livmorhals, og alle barna mine har ligge dypt, festet i bekkenet mot slutten av sv.skapet. De kom ut på henholdsvis: 4,5 timer, 30 min(! ufrivillig hjemmefødsel som gikk kjempefint), og 1t + 10 min:=) Regner med å føde rast også denne gang:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...