hurra og hei! Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 I dag ble det hjemme for min lille gutt på 21 måneder. Han har ikke feber, men har vært forkjølt i flere uker. Før helga begynte han og hoste også, så vi har tatt det helt med ro i helga. I dag startet dagen med ei hostekule, så jeg besluttet at han skulle være hjemme for å se om han ble helt frisk. Han har ikke vært hjemme før under denne forkjølelsesperioden, og jeg lurer på om det kan være årsaken til at det blir verre framfor bedre. De er jo ute nesten hele dagen og i aktivitet, så jeg synes kanskje det blir litt slitsomt for en som er så liten og tung i halsen. Jeg får dårlig samvittighet uansett. Han er jo i god form ellers, og kunne vært i barnehagen, så sånn sett får jeg litt dårlig samvittighet i forhold til jobben. Samtidig har jeg litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har hatt han hjemme tidligere, så hadde han kanskje blitt bra tidligere....For øvrig bare 3 sykt barn dagen jeg bruker på 9 måneder...Hva gjør dere i slike situasjoner?
ett til! Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 da må man være litt streng med seg selv og sette seg ned og prioritere. Hva er verst, dårlig samvittighet ovenfor jobben eller dårlig samvittighet ovenfor sønnen? jeg ville sagt det siste, også fordi han nesten ikke har vært syk i år, da trenger han kanskje noen dager på å få lov til å komme seg? vi voksne hangler også,selv om vi ikke er syke.og da er det faktisk godt å få slappa av hjemme den dagen for så å komme for fullt tilbake til jobb. JEG ville ha vært hjemme med han denne ene dagen om han hadde trengt det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå