Minnie Mom Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 ..mye overført fortvilelse også da. Vi har ei jente som blir 1 år i januar og siden det er håpløst å få kommunal bhg plass i Oslo på den tiden, har vi vært i kontakt med noen fam.bhg i området. Vi kunne i september få plass og betale for den de fire ekstra månedene. Ville ha kostet oss noen tusenlapper, men jeg ville gjerne ofret disse pengene for vissheten og tryggheten om at vi hadde ordnet plass. Jeg spurte og ba sambo flere ganger om å gå med på dette. Vi kunne også fått bet.frihet på et privat lån disse mnd, slik at vi nå ikke kom dårligere ut økonomisk.. Samboeren min var ikke enig, hans holdning er "det ordner seg jo alltid"... Den ene fam.bhg hadde kanskje ledig plass fra januar, men idag fikk jeg beskjed om at det ikke ordnet seg allikevel. Så nå er vi her, bare noen uker til jul og ingen som kan passe tulla vår fra januar. Hadde så inderlig ønsket at jeg slapp å bekymre og stresse meg for dette, men nå må jeg bruke førjulstida og de siste ukene av permisjonen på å finne plass, enten hos dagmamma eller en annen fam.bhg. Irriterer meg grønn over sambo sin holdning, alt ordner seg ikke alltid av seg selv.., og det er ALLTID jeg som må ta tak i ting og ordne opp. Han gjør det jo ikke. Så mye for en koselig førjulstid.... Er det noen som vet om en snill og flink dagmamma eller fam.bhg ved Årvoll / Bjerke??
Mockanin Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Jeg vet om ei på Årvoll. Hadde minsten der før han fikk bhg. plass. Send meg pm så kan jeg sende deg mobilnr. til henne.
Minnie Mom Skrevet 10. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2008 Så flott!! Men jeg får ikke opp mulighet til å sende deg pm når jeg klikker på nicket ditt. Vet du om hun har ledig plass nå?
Anne-B. Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Lærdom fra dette: Ikke diskuter slikt med samboeren din, ta en avgjørelse selv! Når du vet at han har en sånn holdning, så må du ta avgjørelsene når det du vil gå for, er det som lønner seg. Og så om det hadde vist seg i etterid at det ordnet seg? Man kan ikke alltid stole på flaksen.
Minnie Mom Skrevet 10. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2008 Ja, skulle jo ha gjort det ser jeg nå. Men vi har felles økonomi så jeg kan jo ikke bare bestemme helt alene.. Kjenner jeg er helt rasende på han, for det er jeg som bekymrer meg, og får jobben og presset med å fikse dette problemet. For han er jo på jobb på dagtid og kan ikke gjøre det. Og for han så "ordner alt seg tilslutt".., men det er fordi JEG ordner det..
Minnie Mom Skrevet 10. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2008 mockanin; jeg vil gjerne høre mer om dagmammaen du kjenner. Vil du fortelle litt her eller sende meg en pm? Jeg får ikke sendt til deg..
___ Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 Siden samboeren din mente det var så enkelt kan du vel overlate jobben med å skaffe plass, til ham nå? Klarer han det ikke må han bare ta permisjon da. Det ordner seg nok, men jeg forstår veldig godt at du e frustrert.
Minnie Mom Skrevet 10. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2008 Disse mannfolkene.., tror at de er små barn enda. Tror ikke min samboer har skjønt at han er voksen mann med to barn... Hvis jeg ikke ordner opp selv så blir det ikke gjort.. ;o/
Anne-B. Skrevet 10. november 2008 #9 Skrevet 10. november 2008 Jeg skjønner. Kanskje du må kreve litt av ham? Si at "værsågod, vi har et problem, jeg ville gå for en løsning som hadde løst det, du lot det skure og gå, og se hva slags situasjon vi er i. Løs det" Så kan du ha en liten plan B på lur, uten at han vet det. Et eksempel fra min samboer og meg. Vi hadde ikke samme standard på å holde det ryddig etc da vi flyttet sammen. Vasking av klær var et tema. Jeg prøvde først den snille metoden ("kan du være så snill å gjøre slik og slik?") Dt funka ikke, så jeg gjorde det på den strenge metoden. Viste han at plagg ikke ble rene når han ikke gadd å gjøre det ordentlig. Jeg rett og slett viste han at jeg ble sur og irritert når han stadig gjorde de samme tingene feil, så etter hvert har han lært, og nå gjør han det ordentlig, han ser til og med på vaskelappen på de av mine klær, som han etter hvert har lært seg at kanskje ikke bare er å hive i tromla. Jeg fortalte ham at jeg har rett og slett ikke bruk for din hjelp når du ikke gidder å gjøre det ordentlig. SElvfølgelig går det andre veien, jeg passer også på å gjøre ting riktig, Man må ikke være redd for å kreve. Jeg høres sjefete ut her, og kanskje er jeg det, men samboeren min er ingen tøffel. Han er flink til å innse når ting har noe for seg, selv om han kanskje blir sur først, og han er også flink til å si fra. Så slipper vi at den ene går og er sur uten å si fra. Her er det nesten omvendt, at jeg er så vant til at han fikser ting at jeg ikke tenker på det selv. Måtte le litt av meg selv, da vi skulle på besøk til et vennepar i fjor, og han ikke hadde pakket med bleier eller vannflaska eller hva det nå var, så jeg buste ut, av ren vane, med at "hvorfor må jeg alltid huske på slikt??!" Det var selvsagt bare tull, han hadde glemt det en eneste gang, og det var som regel han som tok seg av det. Man må snakke sammen, og bli enig om hvem som gjør hva, og bli enig om en felles standard. Det er irriterende og sløsing med energi og gå og tenke på slikt. Nå ble dette litt langt, men håper at det var til hjelp.
lystige lerke Skrevet 10. november 2008 #10 Skrevet 10. november 2008 Nei, mannfolk er ikke nødvendigvis sånn. Men hvorfor lar du han bestemme? For i ettertid klage over hvor håpløs han er?
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 10. november 2008 #11 Skrevet 10. november 2008 Tror du må legge henne til som en venn første:-)
Ksenia & Anjem Skrevet 10. november 2008 #12 Skrevet 10. november 2008 Minnie Mom: Jeg har hatt sønnen min hos hun som mockanin har. hun er veldig hyggelig, bare vær obs på at de aldri er ute. Hun tok faktisk å dyppet skoene i snøen slik at vi skulle tro hun hadde vært ute..
Minnie Mom Skrevet 10. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 10. november 2008 Såpass... ;o) Hvis det stemmer så er nok ikke hun så veldig aktuell. Takk til alle som har svart. Jeg ser jo nå i ettertid at jeg skulle ha stått på mitt. Men vi hadde jo et håp om å få plass. Er ikke så lett heller, når man er to om avgjørelsene og har felles økonomi. Han hadde jo blitt veldig sur hvis jeg hadde tatt plassen mot hans vilje..
Ksenia & Anjem Skrevet 10. november 2008 #14 Skrevet 10. november 2008 Nå er det 3 år siden jeg hadde eldstemann der, kan jo være hun har begynt å gå ut, men tviler sterkt..Uansett lykke til
Ksenia & Anjem Skrevet 10. november 2008 #15 Skrevet 10. november 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/139078456 Dette blir kanskje for langt unna for dere?
Minnie Mom Skrevet 10. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 10. november 2008 Nettleseren min låser seg når jeg skal kopiere og gå inn på linker, så det får jeg ikke gjort.. Hvor er det?
Gjest Skrevet 10. november 2008 #17 Skrevet 10. november 2008 familiebarnehage.no Hakkebakkeskogen har ofte ledige plasser. Sjekk om de har en avdeling i nærheten av deg! Og ring dem, de er superhyggelige! Lykke til!
Gjest Skrevet 10. november 2008 #20 Skrevet 10. november 2008 Uff håper det ordner seg for dere, rart det der at de tror det kommer en magisk fe pg hjelper hver eneste gang det er noe. Jeg skylder på svigermødrene våre! Det går jo ann å stille krav til at han må ordne det, men jeg forstår at du vil fikse det selv slik at du kan slappe av i jula. Masse lykke til!
Minnie Mom Skrevet 10. november 2008 Forfatter #21 Skrevet 10. november 2008 Jeg fortalte han nå ikveld at jeg mener dette er hans feil. Han ble helt rasende og er ikke enig i det hele tatt. Så der er vi nå... ( Jeg er sint og han er fremdeles på "det ordner seg vel"... stadiet. Jeg må nok ordne dette selv ja, hvis ikke blir det ikke gjort. Han aner vel ikke hvem eller hvor han skal ringe i det hele tatt. Min samboer er nok dessverre litt bortskjemt og godt vant på mange punkter.., som jeg ikke skal gå nærmere inn på i denne tråden.. ;o) Takk for alle svar! Og flere tips om fam.bhg og dagmammaer tas imot med glede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå