rampete robin Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Innførte smaksprøver/grøt midt på dagen. På kveldene ble han umulig å legge og våknet maaaange ganger frem til kl 03 og skreik. Tok nesten 2 uker før jeg tenkte på at det kunne være grøten. Begynte å gi grøten på kvelden i stedet, og da sov han plutselig hele natten igjen. Har gjort det to kvelder nå, men han har blitt litt mer urolig på formiddagene. Skriker ikke, men urolig. Vurderer å bytte grøt. Noen som har opplevd det samme?
Nordhagenjentene :) Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Vi har ikke opplevd akkurat det samme, men jeg merket endring i henne etter innføring av maisgrøten. Nå gir jeg Hipp sin grøt på formiddagen og maisgrøten som velling på kvelden... MEN hun er ganske urolig på natta, sovner fint, men er urolig i søvnen, så vurderer å kutte ut maisgrøten helt. Se om det hjelper. Kan jo bare være at de reagerer på det å få grøt, at de bruker litt tid på å venne seg til det...?
Yo&La+spire Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Ja, bytt groet...det skader ikke aa prove en ny type, og med tanke paa alt drittet nestle driver med saa vil eg anbefale aa ikke stoette dem. Eg stoetter iallefall ikke noen som putter haugevis av sukker og annet unodvendig dritt i barnegroeten sin, og bryter markedsforingsregler (med feilopplysninger som har foert til barnedoed) og nekter aa rette seg etter WHO.
Isabella12 Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Man kan mene mye om Nestlés, men det er ikke tilsatt sukker i maisgrøten - jeg prøvde med Holles økologiske hirsegrøt og han fikk forstoppelse i flere dager så måtte bytte til Nestlé. Prøv deg frem, men les på pakningen i stedet for å høre på hva alle her inne sier; alle barn reagerer forskjellige på forskjellige grøttyper.
Lillegulle<3 Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Det er kjempelett å lage grøt selv. Billigere, sunnere og morsomt å lage noe selv.
2hærligegutter Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Nå har ikke nestle sukker i barnegrøten i norge, vet de har det i andre land men ikke her. Og de fleste tilsetter jern og andre vitaminer i barnegrøten så det er vel ikke uvanlig
Isabella12 Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Nettopp, jern og olje er ikke "unødvendig dritt" men næringsstoffer babyer trenger. Viktig å huske på at man selv bør tilsette f eks olje i grøt fra helsekost eller hvis man koker selv.
aaha Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 har gitt maisgrøt til min 5 mnd gamle baby i to uker nå, og han våkner mer og mer på natta, uten at jeg vet om det er grunnen. Tenker og på å prøve annen grøt. Hva kan jeg gi til en som ikke er 6 mnd? risgrøt og hirsegrøt? hvor får man kjøpt hirsegrøt? må man trappe opp nye typer sakte når han nå spiser 100 ml maisgrøt, eller er det bare å hoppe rett over til et helt måltid annen grøt?
murmel1 Skrevet 18. november 2008 #10 Skrevet 18. november 2008 Datteren min (5 mnd) synes maisgrøten er kjempegod. Hun har ikke hatt noen reaksjon på den heller. Jeg gir alltid morsmelk etterpå. Det sies at det skal hjelpe til å bryte ned maten. Datteren min har vært urolig på natta en stund nå. Det begynte før vi introduserte grøt. Hun drømmer og er kjempeurolig helt til vi putter inn smokken. Litt ironisk at jeg er våken flere ganger på natta for å sette inn smokk, ikke for å mate. Hun har ikke spist på natta på lenge. Så det er ikke sikkert det er grøten som gjør han urolig.
2hærligegutter Skrevet 18. november 2008 #11 Skrevet 18. november 2008 å være urolig på natten er ganske vanlig i 5-6 mnd alder. hirsegrøt kan du få kjøpt på helsekost og blandes med mm/mme eller vann. Har brukt holle sine grøter lenge og med fruktmos i så elsker gutten min de, da blir det forskjellige smaker flere ganger pr dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå