Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håret mitt er så ekstremt flokete!!!!!

Mister så utrolig mye når jeg børster det , gjør vondt ..... får nesten panikk ved tanken på at dette skal fortsette..

Hadde ingen problemer med det i forrige sv.skap..

Vet at mye kan skje med håret når man er gravid , noen som har opplevd det samme og vet om en mirakelkur?:-)

Eller bare et lite tips?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flokete blir det i alle fall lett her, men bruker balsam der det floker seg mest sånn at det lettere løser seg opp når jeg skal børste det etterpå (børster kun håret når det er vått, ikke tørt). Mirakelkur - nei, det bare blir litt mindre verst, hehe :o) Etter litt prøving og feiling mtp lukter (er ekstremt sensitiv på lukter når jeg er gravid spes såpelukter) så fant jeg ut at en helt kjedelig en fra Wella (matbutikk) for tørt, slitt hår funka utmerket - balsamen virker også ekstra balsamerende eller hva jeg skal kalle det. Bruker det kun i de delene av håret som enda har striper iseg siden det er der jeg lettest blir flokete.

Skrevet

Ok, takk for svar;)

Syns jeg bruker kilovis med balsam...

Er vel feil merke da kansje..

Får prøve meg fram:-)

Skrevet

Vet du, om man har mye splittede tupper og slikt skal det visst hjelpe veldig å ha eddik i håret. Har aldri prøvd det selv, for jeg klipper meg bare når det blir slik. Da "limes" visst hårstråene sammen igjen og blir solide på ny.. Men det at håret endrer seg når man går gravid er jo en gammel klassiker. Noen med tynt hår får tykt hår, eller de med tykt får tynt.

Min mor ble helt mørk mens hun gikk gravid, og mørkere for hvert barn..

Skrevet

Forsøk å ikke skylle ut balsamen når du er ferdig å dusje.

Bare skylle bitte-litt ut og la resten sitte i, det funker bra på meg.

Pluss at jeg tar hårkur annen hver dag...

Skrevet

mitt hår er veldig rart det å.. :)) men jeg har sånn gliss hårkur oppi så er det superfint igjen.. :) Funke fjell.. :P

Skrevet

Ikke bruk "billig-balsam", det "kapsler inn" håret med silikon, og gjør at håret ikke får puste.

Gå til frisøren (eller bare innom en salong) din å få anbefalt en kur...alle har forskjellig hårtype, med forskjellige behov - derfor er det umulig for oss å anbefale noe, det som virker på oss er ikke nødvendigvis det som funker på ditt hår.

En kur trenger ikke å koste mer enn 250 kr, og de er som regel veldig drøye. Ikke bruk kuren etter hver vask - kjøp evt en "hårkrem" eller lignende som du har i tuppene etter vask. (Disse er veldig drøye - man skal ikke ha for mye, for da blir håret tungt).

Schwarzkopf Bonacure Repair Sealed Ends (75ml) koster i underkant av kr 200,- i en salong, og er et godt og billig alternativ til hårkrem.

Skrevet

Etter at jeg begynte å bruke Redken, har jeg endret syn på billige vs dyre merker. Jeg har alltid tenkt at shampo er shampo og balsam er balsam, bare de lukter slik jeg liker det! En etter å ha prøvd den, så innser jeg at jeg kanskje tar feil:)

Jeg bruker en som ikke skal gi disse små "flyvende" hårene, men legge dem litt ned.. om du skjønner. Men samtidig er den utrolig god mot floker. I tillegg bruker jeg en "melk" fra kerastase, som jeg "smører" i vått hår og børster rett etterpå. Hårbørsten glir igjennom. Dette funker iallfall på meg, selv om håret skulle ha gigafloker før jeg vasker det.

Shampoen og balsamen er dyr, men relativt drøy (kan jo hende jeg er gnien på den, men man trenger altså ikke så fryktelig mye.)

Når det gjelder selve hårtapet, er det kanskje noe vi må akseptere, det kommer jo helst tilbake:)

Skrevet

Ok, takk takk.

Får ta meg en tur til frisøren:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...