*Udon'tKnowMe* Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Jeg er alene med et barn, og jeg er student. Her jeg bor er leiemarkedet så og si ikke-eksisterende. Jeg vurdere å søke lån, startlån fra kommunen, for å kjøpe meg et rekkehus som ligger ute for 950 000.. Dersom jeg fryser lånet i 5 år, og bare betaler renta, kommer det på 5012 kr pr idag.. Jeg har ca 17000 ut + barnebidrag, og jobb på sykehjem som vikar... Jeg tenker å beholde huset i 3 år til jeg er ferdig på skolen, for så å selge det og flytte bort.. Jeg bor pr nå hos mine foreldre, siden jeg ikke har noe sted å bo.. Hva ville dere gjort? Hadde dere turt å kjøpe noe om dere var meg?
erteposen + 4 Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Jeg tror ikke at et så kortsiktig kjøp er spesielt lurt og hadde heller ikke gjort det. Har kommunen boliger?
Gjest Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Er slett ikke sikkert du får lån engang, men søk...og får du lån så kansje det er beste og eneste mulighet for egen bolig for deg med så begrenset leiemarked. Men du bør ha i bakhodet at du risikerer å selge med tap hvis du er avhengig av å flytte om eksakt 3år, hvis du ikke MÅ flytte da og kan vente og se an merkedet hvis det er treigt da så ville i hvertfall jeg kjøpt. Jeg hadde akkurat fått tilslag på et tilsvarende lån for ca 4år sia og drev å leita etter bolig alene da jeg traff samboeren, og da ble det forandring i planene, men tror nok jeg ville klart det selv om det hadde blitt litt trangt ei periode. Men legger til at det var andre tider og lettere å få lån da enn det er nå.
*Udon'tKnowMe* Skrevet 10. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2008 Ja det er jo ikke sikkert jeg får lån.. men jeg tenkte å prøve.. Jeg går snart på veggen av å ikke ha noe sted å bo... Jeg er ikke nødt å flytte om tre år, jeg kan alltids drøye.. Bare at jeg ikke ønsker å bli her på lengre basis =) er ferdig utdannet i desember 2011... Det er jo også litt å kaste penger ut vinduet å bare betale renter på noe jeg skal selge igjen, men likevel.. det er jo like galt å betale leie til noen andre..får jo like lite igjen for de pengene...
*Udon'tKnowMe* Skrevet 10. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2008 Jeg har forresten også prøvd kommunal bolig, men det er lange ventelister..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå