Kavringen_74 Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Hei, jeg blir ikke klok i skjema-verdenen, og i tillegg har det endret seg siden sist gang jeg søkte om penger. Er det noen som vet om jeg skal fylle ut både ""Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon" og "Inntekts- og skatteopplysninger for arbeidstaker"????? Jeg er i full jobb og det er arbeidsgiveren min som vil utbetale foreldrepengene som lønn.
anakin Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Det stemmer at begge skjema skal fylles ut og leveres NAV. Du selv fyller ut "Krav om ytelse..." mens arbeidsgiver skal fylle ut "Inntekts - og skatteopplysninger..." Husk at NAV har en behandlingstid på minst en mnd!
barbara Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Arbeidsgiver fyller ut Inntekts- og skatteopplysninger for arbeidsgiver. Sjekk at de har skjemaet, fyller det ut og sender det inn, og sjekk med nav at de registrerer at de har mottatt det. Utrolig mye rot:-(
stinky-monkey Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Jeg har bare fyllt ut et ganske lite detaljert ark fra jobben og levert på jobben til kontordama. Der stod det bare navn og fødselsnummer, hvilken gruppe jeg jobber på, når jeg har termin, når jeg skal begynne i permisjon, og om jeg vil ha 80% eller 100% lønn... And that's it :-) Jeg vet ikke om noe annet jeg skal fylle ut... burde jeg kontakte Nav for å høre om det er noe papir der jeg skal fylle ut, eller er det nok med det arket fra jobben? Jeg får lønn av arbeidsgiver (dvs. kommunen ). Og de får vel da etterbetalt av Nav.. slik jeg har forstått det..
Kavringen_74 Skrevet 10. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2008 Takk for oppklarende svar. Ettersom jeg sitter 3 meter i fra lønningsavdelinga som skal sende inn "inntekts og skatteinfo" skal jeg hvertfall klare å følge det opp her. Det er visst på tide å få sendt skjema - har kun 3 uker igjen på jobb:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå