Gå til innhold

Litt småsur på barnefar nå.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar er ikke sammen, så han hadde ungene i helga. han skal egentlig ha de fra fredag til mandag(levere de i barnehagen)

Jeg fikk de hjem i går. Han påstod at han skulle jobbe tidlig...og nå som jeg kjørte ungene i barnehagen, så ser jeg at foran huset så står det ikke mindre enn 3(!!!!) biler. jobbe tidlig???? Haha...

Ikke for at jeg er irritert for at jeg fikk ungene hjem tidligere, men han har jo aldri tid til å ha de til mandagene som står i kontrakten. Og dama hans får heller ikke lov å levere dem(har ingenting i barnehagen å gjøre etter min mening) Men jeg ser jo at han kanskje rett og slett ikke gidder å ta seg tid eller ork,....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må bare spørre; hva er egentlig problemet?

Vær glad for at han har barna slik han skal vanligvis, selv om det blir kuttet med en natt. Drit i de unnskyldningene han kommer med. Ja, vet det er irriterende, men er det nødvendig å lage problemer av så lite?

Jeg blir så utrolig provosert, når de som faktisk har en barnefar som deltar(om en i litt irriterende former). Virker som om det er om å gjøre å glefse om det minste.

Tenk over hvilket samarbeid du ellers vil ha med ham, og hvordan du kan oppnå det. Tror ikke det gode samarbeidet kommer ved å hele tiden henge seg opp i småting.

Dette var nok ikke helt det du ville høre, men her har ikke barnefar ungene i hele tatt. Og da blir jeg oppgitt av å lese sånt. Er bare det. Ikke at det er misunnelse, men faktisk har du en far til barna som er interessert i barna. Mine barn har ikke det.

Skrevet

Er jo en grunn til at jeg slenger det ut her enn å si det til han selv...

ja, han deltar, men tar desverre ikke ansvar(er mora hans som tar seg av ungene når han ikke gidder)

men en annen ting er at jeg kan aldri planlegge noe i helgene pga dette her....jeg får aldri beskjed om at de kommer hjem før lørdagskveld eller søndag formiddag....

Skrevet

Det jeg lurer på er hvorfor du ikke vil at dama hans skal levere i bhg? Jeg er selv stemor og er veldig aktiv i forhold til det barnet mannen min har fra før.

Nå vet ikke jeg om dette forholdet mellom de to bare er av den kortvarig typen, eller om de er samboere og seriøse. Hvis det er et alvorlig forhold mellok dem, så er det jo faktisk ganske viktig at hun også har et forhold til barna dine.

Skrevet

det er en lang historie, men dama hans var en venninne av meg... helt til ho ikke klarte å holde fingra unna, da sa det stopp, og jeg hadde vel helst sett at ho ikke hadde kontakt med ungene. Derfor får ikke ho levere og hente i barnehagen. kanskje den dagen jeg har klart å tilgi, men ikke før... har litt med svik osv å gjøre.....

Skrevet

Ok, men om de to har et seriøst forhold, så bør du faktisk svelge den kamelen -for barna sin skyld. For det er veldig viktig for at samværet deres med pappa`n skal bli bra.

Skrevet

de har det vel bra selv om ikke den dama får lov å levere å hente i barnehagen??????????

de har et seriøst forhold, men ho trenger ikke hente eller levere. sånn er det bare, og sånn kommer det til å være. Jeg kommer heller ikke til å la min type hente eller levere i barnehagen. så det går faktisk begge veier, men det er min avgjørelse akkurat det.

Skrevet

Det går jo utover samværet hvis de må tilbake til deg en dag for tidlig bare fordi hun ikke får levere i bhg. Skjønner ikke hva som er problemet med at steforeldre kan gjøre slike ting for å være en del av hverdagen til barna. Jeg både henter og leverer på skole/trening/hos venner hvis det passer seg best slik. Jeg kan også levere/hente hos biomor hvis det passer seg best slik. Mannen min har litt varierende arbeidstid, så det er ikke bestandig han har mulighet til å gjøre disse tingene. Synes det er flott at jeg får ta del i livet til bonusbarnet mitt på den måten. Hadde mannen min/biomor vært av samme oppfatning som deg, så kunne jeg rett og slett ikke vært sammen med mannen min.

Skrevet

Det første du må gjøre er å la FAR bestemme hva som er rett når han har samvær.. For det er HANS unge og, eller? (Hvem som leverer i bhg..)

Hva om han skulle bestemme når ungen var hos deg, hadde du godtatt det? Han kan jo bare si at det er MIN unge derfor bestemmer jeg..

Klarer ikke føle noe symati med mødre som forventer at fedre skal stille opp som bare det, men omtaler ungen som MIN, ikke vår... (Om du ikke bruker ordet MIN så er jo det å lese mellom linjene ettersom du bestemmer når han har ungene..)

Og du kan jo godt planlegge helga, fra fredag til søndag ettermiddag om ikke annet... Og er du ikke hjemme kan han jo ikke komme med ungen. Tviler på at han setter h*n på trappa hos deg...

Skrevet

Jeg hadde heller ikke likt at dama til barnafar skulle levert barnet vårt i barnehagen. Føler ikke at hun har noe med det å gjøre. Greit hvis man har vært sammen i mange år osv, men hvor bra ser det ut at forskjellige kjærester av mor og far henter og leverer i barnehagen. Nei huff.

Jeg lar heller ikke kjæresten min hente og levere i barnehagen. Jeg er den eneste som gjør dette, for far er ikke interessert i å delta i noe som helst som har med barnehagen å gjøre. I følge dama hans ligger han å drar seg hver helg, mens hun flyr rundt å tar seg av vårt barn+ deres baby.

Synes det er lavmål av eksen din å lyve om at han skal tidlig på jobb, for å slippe å ha barna en ekstra dag. Kan han ikke bare si at han vil sove lenge på mandagen?? Da hadde jeg sagt: Kom med barna på søndag, går helt fint! Gidder ikke krangle med barnefar hvis han ikke vil ha ungen sin.

Selv om barnefar her stiller opp for H.I så må hun jo få lov til å uttrykke sine meninger. Selv om dere som ikke har en barnefar som stiller opp føler at det blir feil av oss andre å klage.

I min situasjon så vet jeg at livet vårt hadde vært mye bedre dersom barnefar ikke hadde vært i bildet. Han komme og går som det passer han. Blåser ofte i helger som er hans, jeg kan aldri lage avtaler. Jeg måtte si opp jobben fordi jeg kunne ikke stole på at han tok de helgene som var hans. Han vakler frem og tilbake. Kommer og går som det passer han.

Så selv om vi er så "heldige" at vi har en far som til en viss grad stiller opp, så betyr ikke det at alt er i skjønneste orden hele tiden.

Skrevet

Du har selvfølgelig rett til å være sur selv om andre har det værre! Barnet ditt har gått og gledet seg også blir det dumpet til fordel for aktiviteter som er helt unødvendige og går ut over barnet. Så var det å finne ut av hvordan man kan gjøre dette bedre. Jeg er helt enig med deg i at den nye damen får holde seg litt unna, det er nemlig ikke sånn at barnet deres har krav på samvær med hans nye kone- Barnet deres har krav på samvær med far. Sett dere ned, du og han der du utrykker din bekymring om at han ikke holder det han lover. Appeler til hans samvittighet. Ikke anklag han, da vil han gå i forsvarsposisjon. Lykke til.

Skrevet

de 2 eldste barna mine har bare en stefar, da biofar har kuttet kontakten med de..

så sett pris på alle steforeldre som faktisk stiller opp!!!

skjønner du har vansker med å svelge div ting, men det er ikke barna dine sitt problem!

Skrevet

jeg lurer på hvordan man kan forvente at en stemor skal behandle barna bra, bli glad i dem og gi av seg selv til dem. og når hun får sine egene barn sammen din x kommer du sikkert til å forvente at hun behandler ditt barn på samme måte som sine. mens du ikke lar henne slippe til. når du nekter henne å levere i barnehagen så sier du "du er ingen ting verd for mitt barn". det er jo sikkert en flott hevn for deg, for å vise hva du mener om at hun er sammen med Xen din. men det går til syvende og sist ut over barnet ditt!

hvorfor skal hun gjøre noe som helst for ditt barn når hun ikke er noe verd i dine øyne? når du ikke kan heve deg over alt for barnet ditt sin skyld kan du heller ikke forvente at hun kan det for et barn som ikke en gang er hennes.

hva skjer om du reiser bort å sier "jeg er ikke hjemme jeg". jeg vet det er utrolig vanskelig å gjøre. men kanskje en nødvendighet?

snakk med far å si at han ikke kan levere tilbake barnet når som helst. han får forholde seg til avtalen. men selvsakt, om han plasserer de hos "hvem som helst" så forstår jeg godt at du ikke ønsker det. det er vanskelig når det blir sånn, for man ønsker jo ikke å tvinge barnet sitt på sin egen far.

Skrevet

Forstår du er irritert over at han kutter en dag. Men kutter han ofte ut den dagen fordi du nekter dama hans å levere barna i bhg? Isåfall kan jeg forstå han. For i forhold til det siste forstår jeg ikke helt problemet ditt. Hvorfor kan ikke dama hans levere barna i bhg? Hvis de har vært sammen lenge, så vil jo hun med tiden bli barnas nye stemor og nødvendigvis måtte ha mye med barna dine å gjøre. Skal du da fortsette å nekte henne å delta i praktiske spørsmål som det å levere i bhg? Og strengt tatt - du har heller ikke noe med det. Hvordan de løser det praktiske når barna er hos han har du ingenting med, med mindre det dreier seg om omsorgssvikt. Ut fra det lille du skriver i hovedinnlegget virker det heller som du snart kvalifiserer som "biomor fra hell". Og det vil du vel ikke bli?

Nei, svelg slike smålige følelser - get over it! Og samarbeid heller til beste for barna. Du må sikkert regne med å måtte svelge noen kameler. Men det å la bf's dame delta i barnas liv, er ingen slik kamel å svelge! Vær heller glad hvis hun ønsker å bidra, og slutt å se på henne som en fiende!

Skrevet

Hva har skjedd med ordet "nei", lurer jeg på...??

Dere har en samværsavtale som sier at han har ungene til mandag morgen, og da skal han levere i bhg, ikke sant? Da er det jo bare å si nei da, når han ringer...?! Det er hans dag ift samværsavtalen - ergo; det er hans ansvar. Må han på jobb må han skaffe barnevakt el så kan han rett og slett ikke dra på jobb så tidlig. Sånn er det å ha barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...