Gå til innhold

Er det mulig å klare dette her? (økonomi)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har inn ca 22 000 i mnd.

Så står jeg på trappene til å få leie en leilighet til 7000 i mnd+strøm

Barnehagen koster 4361 i mnd

har mobil,(kan jo reduseres)

det er høyhastighets internett, tv lagt inn i leiligheta

et lån som trekkes 1000 kr hver mnd

har bil(gjeldfri)

og noen andre faste regninger

Kan dette gå eller er det helt bortkasta å tenke på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig, men da må du sette opp et nøyaktig budsjett og være veldig flink til å legge av til feks forsikringer, veiavgift og holde deg langt unna alt som heter kredittkort ol.

Skrevet

Jeg får jo bostøtte å...men aner ikke hvor mye, derfor har jeg ikke regna det med her. Men etter kalkulatoren på husbanken, så fikk jeg 2500 kr.

Jeg håper jeg kan klare det, for her jeg bor nå er det ikke bra for ungene.. Vi holdt på å fryse i hjel i vinter, fikk ikke opp varmen her. og så har jeg bare et soverom...

HI

Skrevet

Det klarer du:) :) :)

Blir kanskje litt trangt og kanskje litt økonimiske bekymringer når det er tid for forsikring, veiavgift, bilen må på verksted osv. Men, det overlever du:):) :)

Skrevet

Det beste du kan gjøre er å regne ut hvor mye du betaler i året for så å dele det på 12, sett av dette beløpt HVER mnd selv om du ikke har utgifter en mnd..

Da har du uansett penger til utgiftene dine, bolig, transport, telefon, osv..

Skrevet

Å syns det er så synd å lese at man skal bo et sted hvor barna fryser, det hørtes ikke bra ut. Hørtes ut som du trenger et nytt sted å bo!

Er 22 000 brutto eller er det det du har igjen netto? Med stram økonomistyring vil jeg tro det skal gå. Håper du fixer det og finner deg et bedre sted å bo!

Lykke til!

Skrevet

Det bør du absolutt klare. Men som skrevet her,

Sett opp et budsjett med alle regninger du har hver mnd. ta med de som betales f.eks en gang i året eller hvert kvartal.

Finn ut hvor mye regninger utgjør i "snitt" i mnd og sett av like mye penger HVER mnd. på en egen budsjett konto. Da slipper du at det plutselig kommer regning på 3000 kr en mnd og ikke har penger akkurat da..

Også er det så godt å vite at det du har på lønnskontoen er det du kan bruke hver mnd. (med målsetning om at det er litt igjen der før neste utbetaling..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...