Gå til innhold

Har jeg opparbeidet rett til sykepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste 3 årene jobbet som sykepleier ved samme sykehus, men i ulike vikariater og ved ulike avdelinger.

Den 24.08.08 gikk det siste vikariatet mitt ut og jeg hadde jobbet i 80% stilling i 8 mnd i dette vikariatet. En uke etter ble jeg sykemeldt pga plager i svangerskapet. Jeg har nå fått ny kontrakt i 75% stilling ved en annen avdeling og begynner 11.11.08. Mitt spørsmål er: har jeg fremdeles rett på sykepenger eller må jeg opparbeide meg dette på nytt ved å jobbe i 4 uker?

Føler at jeg som vikar ikke har noen rettigheter og faller mellom alle stoler. Har spurt NAV om dette, men hun jeg snakket med var usikker..

Noen som vet noe og kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt av arbeid de siste 10 mnd. før permisjon er med på å regne grunnlaget på fødselspengene....De kan også regne ut av de 6 beste mnd av de 10....Du vil også få fødselspenger regnet ut av sykepengene

Skrevet

leste litt feil...hehe

Har du hatt opphold i sykemeldingsperioden da? Visst ikke kan du trygt sykemelde deg videre......Om du har hatt opphold, så vet jeg ikke.

Skrevet

Nei, jeg har ikke hatt opphold i sykemeldingen, for den går ut i dag og vikariatet begynner i morgen. Jeg skal begynne i morgen altså, men er kvalm enda og litt i tvil om jeg kommer til å holde ut i 4 uker. Så det jeg lurer på er jo om jeg virkelig må jobbe der i 4 uker for å ha rett til sykepenger regnet ut fra det vikariatet. Det er jo samme arbeidsgiver, men annen avdeling.....Har jo vært ansatt ved sykehuset i flere år, men altså et opphold nå pga sykemelding. Er jo litt rart om jeg stadig må opparbeide meg nye rettigher.......

Skrevet

Bare gå til legen å få forlenget sykemeldingen, går utfra at det er nav som har overtatt utbetalingene etter de 16 dagene arbgiver betalte? I såfall så skal nav ha sykemeldingene dine videre..... Det der gr seg til skal du se ;-)

Skrevet

Om du har vært sykemeldt til nå så tror jeg du kan bli sykemeldt på nytt selv om du nå går tilbake i jobb i feks 1 uke.

Syns det var litt rart du ble sykemeldt etter at vikariatet gikk ut, men du er jo i en litt spes situasjon så du bør høre med nav.

Høres ut som du jobber i det offentlige og da er det vel de som forskutterer sykepenger

Det at det er samme arbeidsgiver tror jeg ikke har noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...