Gå til innhold

Noen som har tatt laseroperasjon på øynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betalte du mye?

Var det vondt/ubehagelig?

Ble resultatet bra/som forventet?

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bror hadde det på fredag og han ser dårlig. 6 på begge øynene!! Nå ser han bedre og bedre for hver dag- Han sa det var ubehagelig, men ikke vondt. Blir sår i øynene noen dager etterpå, men det er så absolutt verdt sier han. Betalte rett under 30 000,-

Lykke til!!

Skrevet

Jeg tok denne operasjonen for ett år siden på Sandvika Øyelegesenter. Betalte 30 000,-.

Det var verken vondt eller ubehagelig under selve operasjonen. Men det svei litt etter operasjonen. Men det sprøe var at jeg så klart idet jeg reiste meg opp fra operasjonsbenken!!

Det er bare helt fantastisk å slippe peset med linser og briller!!!! :-)

Anbefales virkelig! :-)

Skrevet

Betalte ca 30 000 (3 år siden)

Det var sinnsykt vondt, men jeg hadde litt uflaks da de begynte før pillen og bedøvelsesdråpene hadde slått inn. Etter et par uker så jeg knallbra, men etter et års tid begynte det å gå tilbake,og nå etter 3 år er det like dårlig som før. Samler for tiden opp mot til en ny operasjon for å få fikset det igjen..

Søsteren min derimot tok det på samme plassen for 5år siden, opplevde ingen smerte og ser krystallklart den dag i dag. Folk er forskjellige :)

Skrevet

Hei!

Jeg tok laseroperasjon for noen år siden, betalte 20-30 000, husker ikke helt. Det var ikke så ille som jeg trodde, det gikk så bra at det hadde jeg kunne gjort igjen om jeg trengte det.

Etter operasjonen så jeg dårlig, men tok en dupp når jeg kom hjem, og allerede da så jeg bedre. Dagen etter var det tilnærmet vanlig/godt syn. Et av øynene mine nådde godt syn raskere enn det andre, men det merket jeg kun om jeg holdte for ene øyet. Etter noen mnd så jeg like godt på begge.

Både min far og bror tok operasjon etter at jeg gjorde det. Pappa måtte gjennom en operasjon til, men han er jo tross alt over 50. De sier jo at det er vanskeligere jo gamlere du er. Nå bruker pappa lesebriller, men syntes det er godt å slippe å bruke briller hele tiden.

Jeg hadde ikke SÅ dårlig syn (-2,5), men ville slippe styret med å bruke linser. Jeg er sjeleglad jeg gjorde det, føler livet har blitt mye enklere! Høres sikkert rart ut, men for meg var det bare styr med linser. Sparer penger på det også etter hvert, linser er dyrt... :)

Skrevet

Heisann:) Jeg tok det i sommer. Det kostet 20 000,- med reise, hotell, fly og oppfølging fra dagen vi kom (onsdag) til dagen vi dro (lørdag). Dette var i juni, og fortsatt får jeg mail om hvordan det går, fordi de fortsetter å følge opp i ettertid.

Gjorde det i Praha, med en av verdens beste leger på området, og maskinen som ble brukt er den beste typen i verden. Det var litt ubehagelig, mest fordi jeg visste så godt hva som skulle skje, men med denne type maskin brukte de ikke skalpell. Kun laser hele tiden. Det tok maks 5 min på hvert øye, og jeg kjente ingen smerter. Eneste bedøvelse er øyedråper, som funker utrolig bra.

Etterpå får man en sovetablett man kan ta slik at man hviler øynene mens bedøvelsen går ut, når man er tilbake på hotellet. Jeg følte meg såå frisk og rask etterpå, at jeg lot være å ta den. Det angret jeg på, for da begynte det å svi ganske mye. Tok tabletten, og svei som bare det frem til jeg sovna, etter ca 15 min. Så jeg anbefaler å sove etterpå uansett hvor bra man føler seg;)

Da jeg våknet var jeg helt fin :) Så dro vi på shopping, og det gikk veldig bra :) Skulle til sjekk dagen etterpå, og jeg sa til legen at jeg følte jeg så perfekt. Han sjekket øynene, tok synstest på meg, og ville operere meg igjen. Han var ikke 100% fornøyd, selv om jeg følte jeg så bra og sa jeg ikke trodde det var behov for det. Men han mente at når vi gikk ut derfra, skulle det være med 100% bra resultater, noe jeg er glad for nå. Operasjonen gikk mye fortere 2.gangen.

Anbefaler det på det sterkeste, det har nå gått nesten ett halvt år, og jeg er så glad for at det er gjort. Eneste jeg skulle gjort annerledes er at jeg skulle gjort det mye tidligere! Har man pengene der, er det bare å hoppe i det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...