Gå til innhold

Vekstestimering ca uke 35?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk vekstestimering av lille gullet i uke 35+1. Da var han ca 2500 gram. Hva var deres målinger i ca uke 35, og hvordan var det i forhold til hva den vil være ca ved termin? Dette glemte jeg så klart å spørre om......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ul med vekstestimering i uke 35+2. Fikk da vite at h*n var ca 27% større enn gjennomsnittet og var ca 3,2 kg. Dvs at til termin så vil h*n være ca 4,5 kg. En ganske stor baby med andre ord! Er 11 dager til termin nå, og har hatt rier i natt som ga seg igjen.Satser på at denne også kommer før termin, slik søsknene har gjort.

Virker som om du har en baby med gj.snittlig vekt.

Lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for det, og masse lykke til til deg også! Spennende at du har hatt rier i natt! Krysser fingrene for at du slipper å vente så mye lengre da:-)

Skrevet

Fader... adressen du skrev fungerte ikke!!! Er du sikker på at den er rett??

Hadde vært morro å sett d skjemaet!!:)

Skrevet

Fant d.. :)

men vet ikke helt om jeg skjønte dette helt da... hehe,.,

Jeg var til vekstestimering i uke 28 + 5 og da sa jordmor at han var på + 4%. Dette er jo ikke så mye da... men du som skjønner skjemaet... hvor stor kan min ca bli da ved fødsel??

:)

Skrevet

Jeg kom ikke fram til den siden?!Har ikke spurt om dette. Men er det det samme som symfemålene de går etter da??

Skrevet

ikke lett når du har fått oppført med +5 %. De bruker ulike skjema til å regne ut, men på sykhuset snakker man som oftest om percentiler. Jeg f.eks ble i uke 27 målt til at babyen var 1200-1300 g og da havner jeg i 76 % percentilen som er noe over normalt, jeg kan forvente med en gutt over 4 kilo:(), men det skal sies at sist sa de at jenten min var 4500g og ut kom hun 3700 g, så så veldig nøyaktig er ikke vekstestimering.....

Skrevet

nei du sier noe der.. forriga gang så var jeg inne i uke 32 og da lå min lille gutt på 0%... og når han kom ut morgenen etter terminen så var han 4170g :D hahahah...

så en kan ikke stole HEEEEEEEEEEEEEEEEEELT 100% tror jeg... heheh...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...