Gjest Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Jeg klør meg i hue flere ganger daglig og spekulerer i om jeg gjør noe galt??? Nå har han bytta lynne så ofte at jeg ikke vet hva jeg skal tro. Ene øyeblikket en snill og kos liten tass.Neste en olm og trassete liten utspekulert ramp. Denne 2 åringen nekter å prate.Hadde jo flere ord,nå er det nesten ingen..Nekter mat,men vil ha snop.Hyler og griner til man er på bristepunktet.Legger seg fint for så å starte sirena.Mamman må gå inn,og da legger han seg pent ned uten tull.10min senere er det samme sak.Kan skje 5-6 ganger pr kveld.. Nå er det starta ny lek her."hvor fort kan man kjøre på katt og hund uten at mamma ser det".Jeg føler jeg kjefter,irettesetter og er bare sur.Prøver å si det pent at man ikke kan gjøre sånn og sånn.Men til slutt blir jeg jo arg..For dette er kun trasseoppførsel. Jeg er sliten.... Men,denne 2åringen er det beste som har skjedd.Akkurat som di andre ungene er mitt gull i hjertet.Jeg lurer av og til på om denne perioden er for å øve opp mammaer til det store tenåringsopprøret kommer?? Skulle vært bruksanvisning.... Men jeg ville ikke vært foruten noe av dette jeg.For jeg er så innmari glad vi fikk en klomp i livet vårt.Er bare det at jeg lurer på om jeg gjør noe feil her,siden det er blitt ville vesten i det siste.. Hadde bare språket kommet,så hadde jeg skjønt hva trass ville.Men må vel nøye meg med å gjette meg til det meste enda ei stund... Nei,gi meg 10 timers søvn og et ferdig kjøkken.Så er jeg klar til kamp igjen tror jeg...
Reveenka Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Søvn er sterkt undervurdert som tålmodighetssmøring, det er helt sikkert! Men det er nok ikke bare din toåring som kan være en håndfull tror jeg - min revunge kan være en prøvelse noen ganger, og humøret svinger brått av og til her også... c",) Jeg gjeter og gjeter og gjeter den ungen, og kan oppriktig talt ikke huske at noen av de andre har holdt på på samme måten. Av og til går vi fra katastrofe til katastrofe... Heldigvis er toåringer det søteste som fins, så det er lett å holde ut med dem den tiden de raser som verst! c",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå