line_n & sara Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 her i huset unngår vi helst posesupper, og ferdigfabrikert mat, siden de ofte oser av MSG (natriumglutamat) det tar egentlig ikke så lang tid å lage mat fra bunnen av, dressinger lages jo bare av olje og eddikk, skal vi skynte oss å lage en tomatsuppe, brukes et par boxer og en stavmixer. altså, det tar ikke så mye lenger tid enn å lage en pose..smaker bedre, også! når et stoff er så omdiskutert som msg, synes jeg det er best å la tvilen komme oss forbrukere til gode, og unngå det.. nå mener jeg ikke at alle e stoffer er kjempeskadelige, husk at mange e stoffer er helt naturlige, feks e 300 er askorbinsyre, dvs c vitamin, som ofte brukes som et konserveringsmiddel. altså, helt ufarlig. leser dere på innholdsfortegnelsen, og unngår visse stoffer? psss..ikke ute etter en krangletråd, er bare interessert i hva "normalen" er!
Gjest Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Er vel moderat. Lager supper og sauser stort sett fra bunnen av med ferske råvarer, som gir bedre smak ikke minst og høyere næringsverdi.
LMAO Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Jeg er litt opptatt av det. Leser ihvertfall de fleste innholdsfortegnelser, men vet igrunnen ikke stort om hva som er kjempeskadelig og hva som er greit... Lager det meste fra bunnen av. Lærte noe nytt av deg i dag ihvertfall, visste ikke at askorbinsyre var ufarlig! Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå