Gå til innhold

Synger du for den lille der inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synger mange for sitt ufødte barn? Hva synges? Hvem synger? Dersom du har barn fra før, sang du for det, og kjente barnet igjen sangen senere?

Vennlig hilsen nysgjerrig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke ennå. Er i uke 21, og det er vel herfra og ut Junior har evne til å høre noe som helst. Hører mye på musikk da, og synger med, men synger ingen barnesanger og slikt ennå. Kan ingen, rett og slett! Ønsker meg den store barnesangboken til jul, så da må jeg jo øve meg. Ble sunget til som barn, og synes det var utrolig deilig og koselig stund på kvelden. Vil gjerne gi det samme til mitt barn (minus det religiøse innholdet *hehe*).

Skrevet

Hei :)

Jeg synger når jeg kommer på det! Av natur så går jeg rundt og nynner dagen lang, men av og til så legger jeg meg på sofaen med ei god hånd på magen og synger fine barnesanger :)

noen sangforslag:

*når trollmor har lagt sine elleve små troll

*So ro lillemann

*har ei tulle (hvis jente) min farmor sang den til meg da jeg var barn, og det er goode minner...

*bæ bæ lille lam

Og husk, at man synger med dem stemmen man har! barnet ditt elsker lyden av din stemme:)

åå, nå gleder jeg meg til lillegutt kommer, "bare" 118 dager til termin:)

Skrevet

Jeg er 20 +3, synger lykkeliten for jenta mi hver dag;)

Skrevet

Hei!

Ja, jeg synger for jenta mi i magen hver kveld etter jeg har lagt meg. Jeg har gjort det lenge, selv om det ikke er før nå babyen kan høre lyder utenfor magen (er 21+3 i dag). Synes det er utrolig koselig :-) Og jeg er veldig glad i å synge.

Sanger jeg synger er:

* Når trollmor har lagt sine 11 små troll.

* Twinkle twinkle little star.

* Hush little baby.

* Lille katte pus.

* Lykkeliten.

* Den fyrste song.

* Snart er det mørkt i stall og i stue.

* So ro lille mann.

Nå er dette mitt første barn, så jeg har ingen erfaring med om barnet kan kjenne igjen sangene senere utenfor magen.

Skrevet

Ble jo rent inspirert her nå! Finnes det et sted på nettet der disse tekstene ligger ute?

Skrevet

Jeg synger ikke for magen, men jeg har et sånn musikalsk kosedyr, en bamse der jeg drar i halen og så spiller den en liten sang.

Jeg gjorde det med førstemann og nå med disse to, spiller for magen når jeg legger meg, og så får de den i senga si når de kommer ut.

Jeg sang for eldstemann når han gråt og sånn, men ikke så mye ellers...er vel ikke en syngeperson kanskje.

Skrevet

Prøv å google de, da tror jeg du får opp tekstene :-)

Skrevet

Nei, stakkars, det vil jeg ikke, da kommer hun vel aldri ut...

Skrevet

Jeg synger mye for den lille i magen,det gjorde jeg forige svangerskap også og gutten min er veldig musikalsk. Han er 6 år og har begynt på piano,kulturskolen.

Jeg synger i kor. Har vært med på flere konserter nå mens jeg er gravid.,det begynner å bli tungt å stå.vondt i føttern.

jeg synger mye barnesanger,musikal,salmer og klassiske arier.

Hører mye på mamma mia cdn.danser og synger med gutten min på 6 + dn lille i magen.

Til jul skal jeg være med å synge juleoriatoriet!

Skrevet

Ja!

Dvs jeg synger fir datteren min utafir magen, og da blir det jo for mini også :)

Sisi sang pappan for den lille der inne fra han kjente det sparke, hver kveld var det godnattsang. Ellers synger og spiller jeg gitar ganske ofte :)

Skrevet

Hei

Nei, synger ikke noe enda, men er bare 16+4.

Men blir nok synging etterhvert, og ettersom jeg er førskolelærer blir det mye sang i hverdagen på jobben. Men jeg kommer nok til å synge for magen tenker jeg.

Sambo sier han skal synge han også, så da blir det nok til det ;)

Skrevet

Jeg er 27+4 og synger sånn innimellom.. går mye på "Da lykkeliten kom til verden", "Vi har ei tulle med øyne blå" og ei samisk vuggevise som også finnes på norsk, men vet ikke hva den heter..

Og hører en god del på musikk også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...