martemor82 Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Synger mange for sitt ufødte barn? Hva synges? Hvem synger? Dersom du har barn fra før, sang du for det, og kjente barnet igjen sangen senere? Vennlig hilsen nysgjerrig:)
Gjest Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Jeg synger ikke, kanskje litt nynning innimellom. Jeg føler meg så rar da jeg går å synger til babyen i magen.. hehe Men har hørt om dem hvor babyene har roet seg etter fødsel av samme sangene som ble sunget når de var i magen.
Gjest Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 sist jeg var gravid fulgte jeg med på den tv serien som heter hverdagsliv (den gikk alle hverdager). hver gang introen ble spilt skrudde jeg tvèn på full gugge, og det var ingen tvil om at barnet kjente denne igjen når han var noen mnd gammel. TV serien var sluttet å gå på tv, men jeg hadde en episode på opptak som jeg spilte av for gutten en gang han lå på gulvet og var opptatt av babygymmen. han stoppet helt opp, og ble helt stille. Det var det sykeste jeg hadde sett. hadde ikke trodd at han kom til å kjenne den igjen siden det var såpass lenge siden fødselen. Men det gjorde han tydeligvis. denne gangen synger jeg vuggesangen "so ro lillemann" hver kveld. men vel og merke bare når jeg er alene da:-)) synes det virker litt teit å skulle synge til magen. det har jeg gjort siden midt mellom uke 20 og 30 engang. er spent å se når jeg skal synge til h*n når H*n er født.
Qvinde Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Både jeg og mannen min synger, både til magen og ellers. Han er musiker, og jeg har studert musikk. Vi har noen faste låter vi spiller og synger til lillegutt. Mannen min spiller gitar og piano. Det går mest i en sang som heter "I'll be glad", som handler om å ikke kunne leve uten en person, altså den en synger til:) Ellers synger jeg nesten hele tiden; folk og opera går det mest i. Katten vår blir veldig rolig når vi synger:)
annemarg81 Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Min datter på 3 år synger for lillesøster inni mangen, da begynner hun alltid å sparke ) Men jeg er ikke flink til å synge, så det får store søster ta seg av ;o)
2høstbarn Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 Det gjør også min datter på 3 år, og jeg har også lagt merke til at det blir mye sparking og bevegelse når hun gjør det :-)
martemor82 Skrevet 10. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2008 Til dere som synger:) Fortsett med det!! Også etter at barnet er født. Det er nemlig vitenskapelig bevist at det fremmer den sosiale, emosjonelle, kognitive og motoriske utviklingen til barnet! Full pakke altså.. Dessuten er det en kjempefin måte å kommunisere med barnet på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå