Gå til innhold

Stakkar lillegutt. Han brant seg i dag:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært og bowlet med min søster, hennes datter og jenta mi mens minsten var hos mormoren sin.

Så ser jeg plutselig mld på tlf om at jeg må ringe henne for minsten har brent seg og må på legevakten. Jeg fikk jo helt panikk og vi satt oss i bilen og kom oss til legevakta.

Der satt lillegutt med bandasjert arm og smilte så pent til meg. Han er jo så tøff!!

Vi dro hjem for å komme tilbake to timer senere for å få ordentlig bandasje og det så så vondt ut!! Huden var skrellet vekk og væsket mye.

Legen sa at det kun var 1 grads forbrenning gudskjelov, så han vil vel ikke få noe arr;-)

Ungene mine har aldri skadet seg ordentlig før, så jeg syntes dette var helt jævlig.

Men han virket helt uanfektet da:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakkars liten.:( Fikk helt vondt når jeg leste det. Uff.

Har alltid sagt til alle at hvis barnet mitt faller/ slår seg så er det ingens skyld, men om det brenner seg så er det kun voksne som har skylda. Hvor gammel er han?

Skrevet

1. gradsforbrenning: rød hud. ikke arrdannelse

2. gradsforbrenning: blemmer og rød hud. sjelden arrdannelse

3. gradsforbrenning: huden er forkullet eller borte. Danner arr.

Jeg bare måtte;)

Du skal kjøpe burnaid-gel på apoteket, og alltid ha det i hus. Alle med barn skulle hatt dette, da det er det mest effektive ved brannskader. Egentlig skulle alle hatt det i hus. Skulle vært fast inventar i førstehjelpsskrin osv.

Skrevet

Han er 17 mnd.. Ja, det er klart at det var uoppmerksomhet fra min mor sin side (Han fikk tak i TV-kanna og helte kaffe over armen), og jeg ble forbannet først, men allikevel er dette sånt som kan skje, og jeg vil ikke gjøre hennes samvittighet enda svartere ved å klandre henne!

Hun sa det hun på legevakta og, at dette skulle ikke min mor føle seg skyldig for.

Skrevet

Uff, skjønner godt du fikk panikk! Så tapper han virket da :) God bedring til lillegutt! :)

Skrevet

Jeg også trodde det var tredje-grads forbrenning når huden ble borte, men legen sa at det ikke var det. Stusset litt på det, men han vet vel best.

Jeg fikk fucidin salve og kompressor til å legge under bandasjen. Du mener Burnaid-gel er bedre?

Skrevet

Ja, han er helt utrolig;-) Virker nesten litt stolt over bandasjen;-)

Skrevet

Burnaid-gel er det du skal ta på med en gang det skjer.

Jeg klarte å tømme kokende vann på min egen fot, og tenkte da at "nå skal jeg sjekke denne gelen". Var ikke rød engang, etter en liten stund med gel på foten. Hadde glemt å ta det på på ene tåa; der var STOR vannblemme.

Ene ungen klarte å ta på sånn jernstekepanne som kom rett fra komfyren. Hylte som en stukken gris. Jeg tok på gelen, og resten av måltidet var helt uten hyl. Og ingen rød hånd.

Og jeg brukte ikke vann å kjøle med først.

Så det er noe jeg alltid har i hus her. Og er det første jeg tar på skaden.

Skrevet

Å, okei;-) Takk for tipset.

Han hadde armen under lunket vann i 20 min etter det skjedde, og det var visst det beste man kunne gjøre. Det virket ihvertfall ikke som hadde noe særlig smerter lenger når jeg kom;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...