Gå til innhold

Pra ha-ha-ha-ha-ha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lykketrollet, min kjære og jeg har nettopp hatt en superduper koseferie i Praha. Kan absolutt anbefale byen dersom du liker å rusle rundt for å kikke på alt og alle.

For meg var turen den perfekte ferie: Vi klarte å sove bittelitt lenger enn vanlig (hurra) hver morgen. Frokosten var fantastisk, med alt fra frisk frukt til deilige kaker. Ja takk - begge deler :) Byen var super å vandre rundt i, med masse flotte bygninger/arkitektur. Selv kjøpte jeg en god kaffe til å ta med hver formiddag, så labbet vi av gårde i sola. Utrolig avslappende. På torget var det hester man kunne klappe (hestedrosjer) og jammen fant vi ikke et par vennlige hunder også. Dermed var Lykketrollet (og hans mor) fornøyde.

Min kjære var fornøyd på grunn av ølprisene og pølsene som ble solgt på gata. Sistnevnte luktet kjempegodt, det må jeg innrømme.

Samtidig var det utrolig mye turister i byen og masse "krimskrams" butikker. Skjønner at folk ønsker å tjene på besøkende, men særlig sjarmerende er ikke disse små sjappene. Prisene for klær/sko etc ellers lå mer eller mindre på vårt nivå.

Kan altså anbefale Praha som en by å rusle rundt i, men kanskje ikke rette plassen dersom man ønsker seg en shoppingferie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg, Praha er en strålende vakker by!

Prisene er jo som her, bare delt på 3. Mine venninner kjøpte en del krystall og det er jo veldig rimelig. Skal man handle er det nok viktig å finne gatene utenfor turiststrømmen og man gjøre gode kjøp på bla a sko!

Skrevet

Åh så deilig det hørtes ut :o)

Min x er ganske så forelsket i akkurat denne byen og vil tilbake og tilbake...

Billig øl, billige gitarer og masse fint og se på i følge ham hehe

Men shoppe og spise og drikke bør man visst gjøre bittelitt utenom sentrum vistnok.

Skrevet

Og tror du ikke den fjompen klarte å bestille seg ny tur en sen kveld etter et uvisst antall glass rødvin da.....

Det må være et eller annet med den byen der tror jeg, for nå er det vel 4 eller 5 gangen han reiser ned dit igjen.

Denne gangen skal storebror få være med. Og han vet det ikke enda. Så det blir nok en overraskelse tenker jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...