Gå til innhold

Er 6,4 kilo veldig lite når man er 8 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?????? Hvor mye veier/veide deres når de var 8 måneder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er veldig lite,er det ikke?Mi var 10,2 ved 10 måneder

Skrevet

Ganske lite ja.mini her var 11 kilo

Skrevet

Jo det hørtes lite ut. Mi var 6,7 da hun var 4 mnd, men hun har litt ekstra:) Kommer vel kanskje litt an på lengden på barnet også?

Skrevet

Han er 65 lang,så ikke veldig lang heller

Skrevet

Gutten min var 7.700 gram og målte 71 cm da han var 8 mnd. Han ble da regnet som ganske liten, og er det fremdeles. Han er nå 2,5 år. Datteren min var litt større.

Skrevet

heldigvis kommer også babyer i alle farger og fasonger :)

Veldig lite - nei!

Men liten - ja!

Skrevet

Det hørtes lite ut ja!Mi veide 9 kilo når hu var 8 måneder,syntes hu var lita da!Hvertfall i forhold til andre

Skrevet

Ja det hørtes lite ut;gutten min var 12 kilo når han var 8 måneder!Litt stor han da,men bedre å være for stor enn for liten!!

Skrevet

Hvorfor er det bedre å være for stor enn for liten????

Forferdelig kommentar...

Skrevet

Jo,bedre å være stor en liten!Bekymrer seg mindre da

Skrevet

Ganske liten ja. Like liten som jenta mi var på den tiden:) Nå er hun halvannet år og nesten 8 kilo vakker liten propellpike:)

Skrevet

Hm! Jenta mi er 6,4 kilo nå, hun. Hun er 3,5 måneder gammel... Er hun kjempestor da? Er 62 cm... Ble nå litt bekymra over DET jeg nå!

Skrevet

Dæven døtte!

Min på snart tre år (!!) er 11,8 kg.

Og det bekymrer ikke meg, så det er ikke _alltid_ at det er bedre å være for stor enn liten.

Skrevet

Så lenge barna følger kurvene sine er det som regel flott uansett. De kommer i alle størrelser og fasonger disse små:)

Det blir som regel plukket opp på helsestasjonen dersom veksten ikke er som den skal.

Skrevet

Han min nekter å spise da.Gråter hele dagen lang,men vært hos legen flere ganger!Helt frisk.men vil ikke ha mat!

Noen ideer?

Skrevet

Får du ikke i ham noe? Har du prøvd å gi ham mat i biter som han kan spise selv? Kokte oppkuttede grønnsaker eller brød?

Jeg tror det beste er å bare fortsette å tilby mat ofte og prøve å ikke stresse for mye med at måltidene skal være så velorganiserte sånn i starten. Jenta mi er småspist og har alltid vært det, og de første månedene var det et slit å få i henne fast føde. Hun er også flaskenekter og ganske sta. Vi har hatt perioder der jenta kun har spist brød dersom hun har fått sitte i vogna og spise på tur, og mange andre rariteter også, men vi har alltid hatt som eneste prioritet å faktsik få i henne mat, ikke hvilke rammer som er rundt måltidet.

Skrevet

Nei her er det helt nekt!Vært innlagt på riksen og fått sonde.Men de mener han skal klare seg uten,men det gjør han ikke!Veldig høy terskel for å legge ned sonde på riksen!Har prøvd alt,eneste han spiser litt av er ketchup,kan jo ikke leve av det!og blander jeg det med noe annet nekter han

Skrevet

Det høres litt lite ut! Men, har du tatt opp dette med helsesøster? Hun burde jo reagere dersom det er ting som avviker fra "normalen" når dere er på kontroller? Har hun bemerket vekten hans/hennes?

Jeg syntes du skal ringe helsestasjonen imorgen jeg, å bestille en time slik at du kan snakke med helsesøster om det.. Hva vi her på et forum sier kan i lengden ikke hjelpe deg så mye. Du burde heller få hjelp og veiledning av ordentlige fagpersoner:)

Skrevet

Er egentlig litt merkelig å spørre om dette her inne, for dette er jo absolutt noe helsesøster bør kunne svare deg på.

Minsten vår har vært liten hele veien. Hun er litt over 2 år og kun 10 kg. Vi har fått oppfølging i forhold til den dårlige veksten og det viste seg etterhvert at hun led av jernmangel.

Skrevet

Helsestasjonen aner ikke hva de skal gjør,aldrig vært bort i lignende!Og riksen sier han er frisk,så de gjør heller ikke mere!er nok spisevegring,men hva får man gjort med det da?ingen som vet jo.......

Skrevet

Jeg tenkte først på lyskebrokk, men når jeg ser at dere har fått oppfølging, så hadde de jo funnet ut det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...