Gå til innhold

Er det vitenskapelig bevist at....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det fødes flere barn når det er fullmåne?

Eller er det bare gammel overtro?

Har hørt både det ene og det andre og lurer på om det er noen av dere som vet helt sikkert?

Jeg har termin 13.nov og det er faktisk fullmåne da...

Er så spent på om hun kommer til rett tid, har ikke lyst å gå på overtid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette vil jeg også vite^^

dytter på den;)

Skrevet

Jeg tror ikke det er bevist nei. Men flere jormødre jeg traff sist mente det var noe i det.. Og månen påvirker jo faktisk jorda fysisk, det vet vi jo. (Fullmånen hjalp ihverfall ikke meg sist..)

Skrevet

Er ikke det på torsdag? Da bør den hjelpe meg om jeg ikke har født til da ;)

Skrevet

Vel, det er jo noe med tankens kraft også, om mange nok tror på det osv...

Jeg hørte på korrespondentbrev i NRK p2 fra Kina. I dette taoistiske samfunnet har man en sterk overtro rundt tallet 4 som betyr død og ulykke, og der dør det faktisk flere mennesker den fjerde i hver eneste måned. Det er et empirisk beviselig faktum i og for seg, men selvsagt ikke noe som finner sted i noen andre land.

Skrevet

Dytter litt...

Kanskje det er noen flere som har noen synspunkter ?

Skrevet

På mitt sykehus har de laget en "oversikt" over fødslene, og utifra den stemmer det ihvertfall ikke :)

Skrevet

En barnepleier fortalte meg at det var flere fødseler 3-4 dager etter fullmåne enn hva det var ellers. I forrige uke var jeg på omvisning på føden, da tok jeg en titt på fødselsoversikten de har laget hvor de fester knappenåler etter hvor mange som er født den datoen. Faktisk var det litt større tetthet med nåler i de første dagene etter fullmåne...

Vitenskapelig er det vel neppe, men man kan jo tro hvis man vil :-)

Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...