Gå til innhold

Hjælp! HIPP 1 eller 2????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man gå over til HIPP 2 når man har begynt med fast føde???? Syns det står så knotete bakpå pakka!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde den kun var tilskuddsnæring? Dvs hvis barnet kun spiser vanlig mat og skal drikke melk til måltidet, da kan det få 2 i stedet for 1.

Skrevet

Var vel litt sånn jeg tolka det jeg og.... Han får nå fast føde til alle måltider, så da kan vi vel bytte over til 2 da? Men er det mindre nærling i 2ern, så han må få mer for å bli mett? Evt mer mat?

Skrevet

Hva, skal hipp2 kun brukes som tilskudd til grøt etc? Babyen min har fått hipp2 som eneste mat siden hun var 4mnd'er. Blir vel det samme som nan2?

Skrevet

Nei, det er nok ikke dessverre..... Hvis du leser bakpå, så står det tilskuddsnæring. Men hvis hun har lagt på seg og er fornøyd så har det vel gått greit..... Du kan jo nevne det for helsesøster kanskje....

Skrevet

Huff , nå ble jeg lei meg :/

Var overbevist om at det var det samme som nan2, at man går over til en annen "utgave" når de er 4mnd.

Hun har fått litt av begge både 1 og 2, men kan jo selvfølgelig forhøre meg med helsesøster. Har lagt på seg og er blid og fornøyd heldigvis :)

Skrevet

På flaskeposten står det utfyllende om dette:

"HIPP2 er et tillegg og skal kun gies til barn som også spiser annen mat. Man kan også gi HIPP2 til barn som får HIPP1 i en tilvenningsperiode før man foreksempel begynner å gi fast føde. Man skal ikke bytte ut HIPP1 med HIPP2"

Altså: tilmåltider med fastføde kan man bruke hipp 2, men til rene melkemåltider skal det kun brukes Hipp 1.

Skrevet

Var ikke meningen å gjøre deg trist, sussa!!! Men sånn er det dessverre.... Trodde det var samme som NAN jeg og, fant det heldigvis ut (her inne) rett før han ble 4 mnd

Skrevet

Takk for informasjonen :)

Håper virkelig ikke hun har tatt skade av dette..

Gikk over til nan2 igår, synd jeg ikke gjorde det tidligere.

Hun runder 6mnd'er om en liten uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...