Gå til innhold

Overdreven febermåling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sikkert en gal mamma! Gutten min er snart tre år og jeg har aldri målt feberen hans. Noen ganger har han vært varm (jeg følger med), men det har godt fort over. Ga ham paracet en gang.... Synes folk er litt hysteriske jeg. Og ja, jeg hadde tatt tempen hvis jeg ble redd eller det varte lenge. Folk måler tempen i øst og vest... Og blir unødvendig redde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, man kjenner barna sine så godt at man vet om de har feber eller ikke, ser det også på allmenntilstanden deres.

Kjenner ei som måler nesten hver dag, bare for å være sikker, har gjort det i mange år nå!

Jeg tar tempen på barnet mitt innimellom jeg da, jeg vet det er feber, men vil vite hvor varm barnet faktisk er(det klarer jeg ikke kjenne) er i forhold til paracet og evnt ringe lege, så jeg er ikke så gal som deg HI, hehe!

Skrevet

Du er jo heldig du da som har et så friskt barn. Høres ikke ut som om han har vært virkelig syk i det hele tatt.

Jeg tar selvsagt tempen på gutten min når jeg ser han har feber. Pungen gir jo grei beskjed om at feberen er der, men sier jo ingen ting om hvor mye. Vil helst ikke gi ham paracet om han ikke har over 39.

Der er jo dessuten veldig greit å kunne fortelle legen hvor mye feber ungen faktisk har hatt om situasjonen blir så akutt at man må på legevakten eller det ikke gir seg etter et par dager.

2-åringen min som er den friske i familien har de vel tatt tempen på flere ganger i barnehagen enn det vi har gjort her hjemme. De gangene vi har gjort det kan vel telles på en hånd.

Det er forskjell på barn og man må handle derretter. Men å være hysterisk i forhold til å IKKE ta tempen synes jeg rett og slett høres litt tåpelig ut.

Skrevet

eg er helt enige, det er altfor mye fokus på feber! med mindre feberen erskikkelig høy, så måler jeg ikke. synest allm tilstanden er like viktig.

i 1. bhg snuppa gikk i måle de feber med en gang de var varme, uavhengig om de var dårlige eller hadde nedsatt allm tilstand. var den +/- 38 så ringte de og krevde at vi måtte løpe fra kor no enn vi var og komme og hente hu, med en eneste gang! selv om jentungen var frisk.

Skrevet

Barn er forskjellige vet du. Noen barn trenger ikke febermålinger, paracet eller legetilsyn fordi de er friske - andre gjør det.

Så hva var poenget med innlegget? Å fortelle at andre, som måler temp oftere enn deg er hysteriske?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...