Trulte76 Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 skaffe de hjelp, og forlate forholdet visst man er sammen med en..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Man pakker sakene sine, tar med barn om man har det, og reiser vekk! Uansett hva den mannen sier etterpå, er det ingen som fortjener å bo med menn som slår!
Dunder Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Slår tilbake. Og kaster hele spetakkelet på dør.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Send han i terapi på Alternativ til vold (ATV), det er betingelsen du bør sette for å være sammen med han. Det fungerte hos oss. LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Man tar et balltre, og dæljer tilbake. Eller pakker snippveska og tar ungen/ungene og drar når mannen minst venter det. Eller ringer politiet mens det står på som verst.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 En god start er å ta med seg evt barn, sette bort evt dyr til noen man kjenner, og dra til krisesenteret. Du forteller ingen hvor du drar. For å komme til et krisesenter, setter du deg inn i en taxi og sier at du skal til nærmeste krisesenter. Evt så ringer du opplysningen og ber om å bli satt over til nærmeste senter og får veibeskrivelsen. Det enkleste er likevel en taxi. Når du har kommet dit, vil du bli tilbudt samtaler og evt terapi ved et langvarig opphold. Du burde få gitt beskjed til mannen at du har dratt fra ham, når du er trygt innenfor senterets 4 vegger. men si for guds skyld ikke hvor du er, og vær forberedt på løfter om bot og bedring (de blir IKKE holdt). Hvis du akkurat har gått inn i forholdet, så drar du bare, og anmelder faenskapet hver gang han er truendemot deg. Et tredje alternativ, er å kjøpe forsvarsspray og et svært fuckings balltre. Neste gang han slår, sprayer du ham først med sprayen, og så gir du ham rundjuling med balltreet. Balltreet og sprayen kan evt erstattes av storebrødre som ikke lar feige krek mishandle søstrene deres. Men uansett. Du GÅR. Han vil ikke slutte å slå før etter lang tids behandling!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 til dere som sier at man bare skal gå, er ikke det en litt lett løsning? Bare stikke og glemme fyren?! Er jo ikke lett og kaste bort følelser heller. Og har man barn må man mest sannysnlig sende barna til denne mannen engang og. Er det ikke bedre og bli og prøve all slags mulig hjelp det er og få? Eller er det umulig og kure noen som slår? Ikke HI
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #12 Skrevet 9. november 2008 Hvis mannen slår, går man. Jo,det gjør man.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #13 Skrevet 9. november 2008 Til NN 20:41. Har du vært i et slikt forhold, så VET du at du bare må ta barna og gå. Det kan ende med tragedie å bli.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #14 Skrevet 9. november 2008 ehh.. en slår tilbake. Jeg brakk nesa til samboern 2 ganger. Etter det har han aldri rørt meg igjen og går i AA for sitt temp.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. november 2008 #15 Skrevet 9. november 2008 Jeg slo tilbake ,politianmeldte han og gikk.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #16 Skrevet 9. november 2008 DINE evt følelser for manne bør komme i andre rekke om det er barn med i bildet..At pappa /kjreste til mamma slår mamma kan ødelegge et barn for livet... sier ikke at det GJØR det, men om du lat det fortsette er det store muligheter for at du ødelegger dine barns mulighet til en stabil og trygg oppvekst. ANtar at du er mor siden du er her inne og da bør du fatisk bare pakke og dra så fort som mulig, ikke tro på lovnader om gull og grøne skoger før han ALTIVT har gjort noe for å skaffe hjelp til å takle sitt temperament...Og han må BEVISE at han får hjelp.... Det er ikke DEG og DITT kjærlighetsliv det gjelder først og fremst, det er barna dine sitt LIV, tenk ALLTID på hvordan de vil reager på ting som skjer rundt de,- tenk på hvordan DU følte det som barn om mamm og pappa kranglet.....Alle barn har jo sannsynligvis overvært en diskusjon eller tre mellom foreldrene sine og selv med den visshet om at det bare er noe bagatellmessig (farge på bil f.eks)så husker man den følelsen om utrygghet man fikk som lite barn, den redselen og kvalmen som kom, selv om man VISSTE at dette kom til å være over om noen minutter og at mamma og pappa kom til å le av det i morgen.... Tenk på hvordan den følelsen ville vært om man IVSSTE at det ville ende opp med at pappa slår mamma.........
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #17 Skrevet 9. november 2008 Å slå tilbake for så å politianmelde er litt drøyt.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 9. november 2008 #18 Skrevet 9. november 2008 Du MÅ forlate ham selvom det er vanskelig, og du må oppmuntre ham til å søke hjelp for problemet sitt. Han kommer ikke til å slutte å slå over natta og du vil ikke la barna dine vokse opp i et voldelig hjem. Du risikerer at barna dine lærer seg at det er måten å takle problemer på og at de ender opp med enten å bli voldelige selv eller å havne i voldelige forhold når de selv blir voksne. Det er som 21,14 sier ikke riktig ovenfr hverken deg selv eller ungene å bli i forholdet. Barn som vokser opp i voldelige hjem har dessuten betydelig økt risiko for adferdsproblemer og lærevansker. Han trenger å få hjelp til å få bukt med problemet sitt, og du kan ikke være der for ham før du VET at han har bedret seg (dvs etter år med behandlig. Dette er som sagt ikke en enkel forandring, han må lære seg å styre aggresjonen sin og lære nye reaksjonsmønstre). Husk: Det er han som ødelegger familien med volden, det er ikke du som ødelegger den ved å gå fra ham og bryte ut.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #19 Skrevet 9. november 2008 Ta med barna og reis fra han. Om ikke annet så han får tenkt seg, om og skjønner alvoret i det han har gjort. Hvis han virkelig tar seg sammen, skaffer seg behandling og slutter å slå, kan du flytte tilbake, men ikke før du vet det sikkert. Alternativ til vold (ATV) klarer bare hjelpe ca 30% av de som virkelig vil ha hjelp til å slutte med slåingen. De som ikke selv ønsker hjelp, klarer de overhode ikke hjelpe. Der er altså helbredelsesprosenten lik null. Hvis du reiser til et krisesenter (eller et annet sted) og ikke vil at mannen din skal vite hvor du er, bør du kontakte politiet. Si da til politiet hvor du er, men at du ikke vil at mannen din skal vite det. Mannen har nemlig krav på å vite at barna er et trygt sted, og de mest utspekulerte ringer politiet og anmelder deg for kidnapping. Hvis politiet da vet hvor du er, får han bare beskjed om at han ikke har noen sak fordi de vet hvor du og barna er.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #20 Skrevet 9. november 2008 Man forlater han!! Min mor ble sammen med en mann når jeg var 5 år, han slo meg en gang, så jeg var heldig. Men jeg har vokst opp med at moren min fikk bank hele tiden, ikke før jeg ble 28 ble det slutt mellom de. Jeg er nå 37 år gammel og har problemer med å takle barndommen min. Så hvis du har barn så forlat han for godt. Min bror ( som han er far til) begynner å få samme tendenser som sin far, og det skremmer meg veldig.. JEg har vært med på krisesenter, rømme til slektinger you name it, jeg har ennå ikke klart å tilgi min mor for min barndom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå