Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 jeg tror faktisk ikke det er lov å kalle barna sine adolf, fordi det er belastende. Man får ikke gi barna belastende navn. Hannibal kan vel være fint...(positiv ja) og skjønte sarkasmen
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Og blir det tvillinger, gutt og jente;Adolf og Adolfine Eller Hannibal og Hannibaline? eller??
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Det er lov. Det var jo et vanlig navn før krigen.... Kjenner noen gamle menn som heter det og hadde ikke reagert siden det er forholdsvis vanlig navn. Hadde reagert mer på Vidkun da det ikke har vært i bruk tror jeg siden krigen.
!!!! Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Jeg vet dette innlegget bare er tull og tøys. Men det er MANGE som heter Adolf i norge. Koselig navn med lange tradisjoner til tross for at en av dem ble en tyrann.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Har en i familien som heter det, han er født i 1932 allså før krigen.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Jepp, innleget er bare tull...Men det er så sinnsykt mye rare navn som eg ikke skjønner at folk vil ha på sine barn. NOEN av dem er greie på små bebier, men de skal tross alt vokse opp med navnet og. HVORFOR er det så vanskelig å finne et "vanlig" navn om dagen...?? Handler det om å ha det mest spesielle navnet for tiden?
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Det er ingen navn som er ulovlige i Norge, men, om du ser her http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/NOUer/2001/NOU-2001-1/10.html?id=376595 er det noe som heter "ulempevurderingen".
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 http://www.ssb.no/vis/navn/sok.cgi?fornavn=adolf&etternavn=&base=mann〈=n
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå