Gå til innhold

Wow.... blir imponert over hvor dyktige barn er med PC........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes i allefall at datteren vår på 4 år er en kløpper på pc'n... ;o)

Jeg skjønner at den oppvoksende generasjon kommer til å bli veldig mye bedre enn oss på data.

Selv om det her stort sett går i forskjellige typer spill enda, så er min fireåringen allerede veldig komfortabel med å bruke pc. Hun styrer musen, klikker seg inn på rullegardiner og klarer fint å ta tak i ting med musen, holde dem fast og slippe de ned et annet sted....

Hun kan til og med finne igjen sider på "favoritter" hvis jeg har vist henne hvor i listen siden hun vil på ligger. Da finner hun den igjen neste gang dersom jeg ikke har lagt til noen nye. Jeg synes dette er meget imponerende.... Har sett mange av den eldre generasjonen (våre foreldre) som er langt fra like stødige som dette.... hehe.. ;o)

Regner med at hun ikke er et unikum i så måte og at dette er slik den oppvoksende generasjon vil være... men... wowww... synes det er imponerende at tre-og fireåring er så stødige.... :o)

Ikke lenge før hun kan mange ting mye bedre enn mor og far tenker jeg :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok dagens barn lærer mye mer om data enn vi gjorde på samme alder. Data er nok kommet for å bli, og mer og mer kan etterhvert datastyres.

Jeg har ikke presentert dataens verden for min 3 åring, synes ikke det er nødvendig at hun skal vennes til dataen ennå, det blir nok tidsnok mas.

Når hun spør om det selv skal hun få lov. Foreløpig spør hun bare om hun kan få skrive bokstaver på msn når jeg skriver med noen.

Skrevet

Nei, jenta vår har heller ikke hatt mye tid med data før de siste par mnd. Men de lærer jo så(!) fort... Det jeg kanskje ville ha brukt et par dager på å lære meg sitter i løpet av 10 minutter....hehe...

Ser at barna i barnehagen ofte får spille litt på morgenen.. og de er jo så flinke. Den koorineringen som kreves for feks å styre musen er jo ikke så enkel mener jeg... Flinke barn... :o)

Og... det er ikke bare med data det overrasker meg.... De lærer jo allting så raskt... Jeg tenker enda på den lille bylten som ikke kunne styre armer og ben... og det er jo ikke lenge siden... hehe....

Jeg blir imponert over hvor mye barn egentlig klarer... og på hvor kort tid de har lært seg dette.

Læringstempoet er vel nesten på det høyeste i denne aldersgruppen også kanskje.... (i allefall er det betraktelig høyere enn ved 30+) ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...