Gå til innhold

Sikkert teit spm. men (ang livmor)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mange skriver at de kjenner livmor? Eller at de er bekymret over at de ikke kjenner den? Hva menes med dette?

Kjenne den fysisk utenpå magen? Eller kjenne at den jobber inni magen?

Fortell gjerne hvordan man kjenner hva :P

*dum dum dum*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme:p Kan ikke si jeg helt skjønner hva folk mener gitt:P hehe, så du er ikke dum! Håper noen svarer da =)

Skrevet

Det er på en måte en "kant". Om man f.eks vet at den er nådd navlen i høyde kan man kanskje kjenne litt over navlen at toppen kjennes litt annerledes ut inni der enn resten av magen om dere skjønner. Men det er ikke så lett for alle å kjenne etter rett og slett også fordi man ikke vet helt hva man kjenner etter. Men bare slapp av, om man ikke kjenner livmoren er den der fordet. spør kanskje neste gang man er hos jordmor til kontroll. Jeg pleier å kjenne at det er noe av vevet som er litt hardere akkurat som muskelvev om dere skjønner hva jeg mener. (kanskje litt rotete det her...)

:-)

Skrevet

man kjenner med fingrene nederst på magen, det kjennes nesten som en ball der inne, størrelsen kommer ann på hvor langt du er kommet.

Skrevet

Som du ser er det flere som kan kjenne livmoren sin ved å ta på magen.

Slanke kvinner kjenner ofte livmoren lettere enn fyldigere, da det er mindre"polstring".

Livmoren flytter på seg, og derfor kan det enkelte dager være lett å finne den mens andre dager er anderledes.

Jeg er gravid for tredje gang og merker at interessen for livmoren er større nå er i de foregående svangerskapene. Første svangerskapet turte jeg nesten ikke trykke eller kjenne på livmoren i det hele tatt - syntes det var litt ekkelt.

Nå følger jeg mere med og merker at den livmoren lever sitt eget liv. Magen kan i det ene øyeblikket være flat og så plutselig har jeg en god kul under navlen - ikke alltid på samme sted.

Du kan også kjenne den jobbe, som du skriver. Livmoren blir hard, det kjennes ut som at den trekker seg sammen (kynnere)

Skrevet

Hei! Jeg kjenner ikke den kanten som det snakkes om, men det jeg syns er lettest for å identifisere livmoren, er å tykke litt hardt mot magen med fingrene. Der finner jeg et "ruglete" område. Har av og til kjent det samme, men i mye mindre grad, rett før jeg skal ha mensen. Da kjenner jeg rett over skambenet. Og det er ikke slik at man trenger å være superslank for å kjenne det. Nå som jeg er gravid kjennes det ruglete området hardere og større ut. 'Er forøvrig i uke 18.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...