Gå til innhold

REFLUX BARN.... kan dere som har det se hit??

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa begynner med LOSEC på mandag...

hvor lang tid tar det før man ser bedring, spes med tanke på smerter i magen, gulping...

smaker disse pillene noe, skal dem svelges hele eller tygges??

lurer på en hel masse egentlig...

men fint hvis noen av dere med barn med reflux vil svare meg! og hvis dere vil dele andre erfaringer så jubler jeg for det=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa har reflux og har gått på losec. Vi merket forbedring etter bare 2-3 dager, men problemet ble å få dem i henne. Det er kapsler som man kan blande med mat eller drikke og de smaker ikke noe godt. Vi har, etter mye om og men, gått over til noe som heter Lanzo Melt. dette er smeltetabletter som smaker jordbær. Snuppa tar dem uten problemer hver dag. Forskjellen på et barn uten medisiner og med medisiner er to verdner. Plutselig spiser hun, ber om mat og koser seg!

Kom gjerne med spørsmål :-)

Skrevet

så godt å høre!! håper virkelig dette hjelper for oss også!!=) hvor gammel er snuppa di? var det noe problem med at du ville bytte medisin? siden det ble med mye om og men?

burde vi kanskje be om den andre med en gang? ser egentlig ikke for meg at vi kan klare å få henne til å svelge en kapsle... og hvertfall ikke lure den i henne ettersom hun studerer hver MM av maten...=D hehe

begynte hun selv å be om mat når virkningen kom?

Skrevet

Hei hei. Gutten min har balt MYE med refluxplager. Han begynte da han var 1 mnd. Gulpet ekstremt mye og spiste bar 20 ml melk om gangen, nett for å døyve den verste sultn. Jeg gav han Losec til han var ca 4 mnd, da jeg begynte med grøt. Nå er det tydelig at smertene har kommet tilbake, så jeg har begynt med losec igjen.

Da blander jeg en halv tablett i 1ml vann, som jeg gir med skje. Dette gli lett ned.

Da jeg først begynte med losec var han skikkelg dårlig. Å du skulle barre sett. Jeg fikk en helt ny gutt. Det gikk ikke mer enn 10 min før losecen begynte å virke.

Jammen godt, for jeg var helt utslitt.

Skrevet

Lillegutt har refluks og går på losec mups. Blander 1 tabeltt i ca 7-8 ml eplejuice og gir med engangssprøyte. Det står i veiledningen. Blandingen må gis innen 30 minutter. Det går ca 1 døgn før de virker, fordi de er entreotabeltter som først løses opp i tarmen. Bedring når det gjeder smerter og spising går ca 2 uker. Fra før oppfatter ofte mange barn mat med ubehag, og det tar litt tid før de forstår at mat ikke gir ubehag

Skrevet

fikk du det skrevet ut fra legen? jeg ser at minstemann er AKURATT som søstra var da hun var baby, og jeg har tenkt å ringe opp til legen å få dem til å skrive det ut til minste mann oxo...han spiser opptil hver TIME, gulper hoster griner og kaver....

han er 5 mnd....

Skrevet

Ble en del skrivefeil, men det gikk litt fort.

Det er som To små sier. Barn med og uten medisin er to forskjellige barn.

På Barneklinikken på Haukeland fikk jeg beskjed om at det kunne ta opp til 14 dager før Losecen begynte å virke, men på lille Martin fungerte den med en gang. Heldigvis.

Hvor gammelt er barnet ditt?

Skrevet

Jepp, vi var innlagt på Barneklinikken på Haukeland, og der var det barnelegen som skrev ut til oss.

Han måtte da ligge med en sonde ned i magen 1 døgn for å sjekke surhetsgraden på magesyren som kom opp i spiserøret.

Heldigvis hadde det ikke kommet så langt at det var sårdannelser der. Da tar det vel lengre tid før barnet føler seg bedre.

Men Martin hadde akkurat de samme plagene som du beskriver. Kavet ekstremt mye, spiste lite og gulpet om mulig mer enn det han spiste. Hylingen var uutholdelig. Å få han til å sove kunne jeg bare glemme...

Skrevet

Tror du må ha PH-registrering av barnet, for å påvise refluks, og da få medisin på blå resept. For voksne gjelder det i alle fall at man må ha tatt gastroskopi, eller ph-registrering, for å få det på blå resept.

Skrevet

hun eldste som nå endelig har fått påvist reflux er 3 år, og mini si\om jeg er sikker på har det er 5 mnd...

jeg har tatt det opp på kontroller på HS og når han er 6 mnd skal vi snakke om det igjen, men han blir om mulig verre å ha med å gjøre, spiser oftere og oftere gulper mer og mer og skriker mer...=/

men når det gjalt snuppa her i gården fikk jeg beskjed om at det kan ta 6 mnd å få komme til en slik PH-måling...og da er jo gutten 1 år...=/

skal ringe fastlegen å høre jeg...

tusen takk for svar alle sammen!! kjempe flott å se at andre har hatt god effekt av dette!!

Skrevet

Ja det tror jeg også. Som jeg skrev over, det måtte vi.

Skrevet

OK-jeg har skrevet et annet innlegg her om min fortvilelse over gulpingen til jenta mi, som bare har økt på. Hun er 7 måneder, sprutgulper og gulper "vanlig" x antall ganger om dagen. Hun sutrer UTROLIG mye- begynner med en gang jeg legge rhenne fra meg et øyeblikk. Må bæres HELE tiden, eller trilles i vogn. Da er hun stille. Ellers bare gnåling..

Hvordan har deres barn vært før dere har fått påvist reflux?? Hvor mye/ofte gulp snakker vi? Mye gråt og sutring? Hva med søvn? Min datter sover gudskjelov bra på natta, samt tre korte lurer på dagen. Men jeg har begynt med fast føde hele dagen med litt pupp som tørstedrikk, og synes ting nesten har blitt verre da..

Finnes det noen tommelfingerregel på hva refluxsymptomer er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...