Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Bestevennina mi lider av det, og jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg kan hjelpe henne, hun går til psykolog og tar medisiner, men ser hun sliter veldig i hverdagen. Hun vil nesten aldri utfor døra, og liker seg best hjemme i sofaen. Hun orker heller ikke og ha besøk og vere med på sosiale ting pga den fobien hun sliter med. Hva kan jeg gjøre for og hjelpe/muntre henne opp?
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 vel...for det først burde du jo fortelle hva det dreier seg om:-) (til oss altså), ikke alle vet hva dette er. Jeg vil tro at det beste er å møte henne på hennes premisser. Altså,hjemme i sofaen. Lytt, ikke le eller døm henne, og vær en god venn. MEN ta en prat med henne først...spør hvordan du kan være en god venn for henne.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Spør om hun kan finne ut hvordan psykologen mener du kan være en god venn. Det er viktig at du ikke nører opp under fobien hennes iallefall.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Emetofobi er overdreven frykt for og bli kvalm og kaste opp.
Gjest Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Jeg lider av emetofobi, har hatt det siden jeg var liten. Jeg vet ikke hvorfor jeg har fått det. Jeg har det ikke som venninna til hovedinnleggeren her at jeg ikke tør å gå ut eller være sammen med andre folk. Jeg går ut, reiser til byen og liker å treffe folk. Men problemet mitt er at jeg går og grubler og grubler og grubler og bekymrer meg for når jeg skal kaste opp neste gang. Jeg dveler og dveler ved de gangene jeg har gjort det før
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Tror nok Nøffedyret er hi. Bare kvalme i trådene hennes.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 HI her, nei jeg er ikke nøffemor, venninnen min får helt noia rett og slett hun går og bekymrer seg hele tiden for og bli kvalm og spy og føler seg konstant uvel. Hun er redd for og se/høre andre spy men mest av alt er hun mest redd for og kaste opp selv..Hun liker ikke og ferdes rundt offentlig i tilfelle hun blir kvalm..Hun vil så gjerne bli gravid men tørr rett og slett ikke pga veldig mange er jo en del kvalm og uvel under graviditeten. Hun er veldig nøye med hva hun spiser, og tørr fks ikke spise på restaurant pga hun er redd for og bli mat forgiftet..Og nå på denne tiden av året herjer det omgangsyke landet rundt, hun er livredd for og bli smittet og har med seg antibac servietter de få gangene hun forlater huset .
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 Hva med eksponeringsterapi? Gå på Apoteket og kjøp en flaske brekkmiddel for barn. La henne ta et par doser, brekke seg og spy under kontrollerte omstendigheter. Behandlingen kan gjentas et par ganger o uken over en mnds tid. Da blir hun nok kvitt det, skal du se. Hvorfor har ikke du forsøkt dette Nøffemor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå