Gå til innhold

April: Nå sliter jeg litt om dagen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt nedstemt om dagen, føler at jeg er mye negativ og grinete.

Ser rundt meg at det fleste virker lykklige hele tiden. Kunne ønske jeg var lykkelig noe som jeg burde være da jeg har mann, barn og hus. Men jeg har mest lyst til å gå å legge meg og våkne den dagen jeg er positiv og glad.

 

Kan jo sikkert være litt for at jeg ikke sover mer enn 4 timer sammenhengende om natten og har ikke gjort det siden januar.

 

Jeg vill bli mer positiv og kose meg litt mer med barna ikke bare lage mat, vaske og si nei nei nei hele tiden.

 

Er alle så forbanna lykklige hele tiden eller har dere tider da dere er litt nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda, been there, done that... Nei, er slettes ikke lykkelig hele tiden (selv om nick'et mitt tilsier noe annet ;-) Stort sett har jeg det bra, er optimist av natur og prøver å se noe positivt i alt, men har hatt mine supersoniske treff i veggen så mursteinene har singlet og jeg har blitt liggende begravet under et tonn av stein i lange tider...

 

Pleier å lage meg pluss/minus-lister når livet går meg imot... Tar et A4-ark og lager en midtstrek. Skriver et plusstegn på venstre side og et minustegn på høyre, og så lister jeg opp alt som er en del av livet mitt og er DØNN ærlig med meg selv... Hvilke venner GIR det meg noe å pleie vennskapet med, og hvem tapper meg bare, hvilke fritidsaktiviteter driver jeg med og VIL jeg drive med (putter på ting jeg IKKE gjør men som jeg kunne TENKT meg å gjøre...) Hvilke ting vet du pleier å gi deg en god følelse? Disse bør du legge inn i timeplanen oftere, kutt ut de som stresser deg (et hus behøver f.eks. ikke være strøkent til enhver tid... hushjelp er en fin ting hvis økonomien tillater det! Annenhver uke kanskje?) Hva med forholdet deres? Lag en egen liste for det... Det gjorde jeg en gang, og det endte opp med skremmende lite på pluss-siden, og da er det unødvendig å si at det ikke varte nevneverdig mye lenger... Hvordan har du det på jobben? Lag en egen liste for det... kan du skifte beite? Dersom du er hjemmeværende kan det kanskje være godt å komme seg ut og "få brukt" seg litt på et annet felt...

 

Sett deg små mål, ikke ha som mål å vaske hele huset og ha alt strøkent i løpet av lørdagen, del det inn i bolker og føl deg stolt over hver bolk som fullføres! Og bestem deg for at du skal slappe av etter hver slik bolk og unne deg en belønning, enten det er en sjokoladebit, et kvarter på senga med en god bok helt alene eller en kosestund med barna... Skap gledene selv, ikke vent på dem... Kutt alle ubehageligheter som kan kuttes, og fyll livet med det du vet gleder deg, så vil du forhåpentligvis kjenne at livet blir bedre! Jeg har aldri hatt et så travelt og økonomisk vanskelig år som dette etter at jeg ble alene, men det har samtidig vært det lykkeligste på over ti år, så det sier sitt! Stress med positiv undertone kan gjøre godt, mens det motsatte kan ødelegge SYKT mye...

 

Håper du finner noe fornuftig i dette, at det ikke bare fremstår som svada...

 

Lykke til i jakten på lykken...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida her går det også opp og ned. Var stort sett ned store deler av fjoråret (7årskrisa?), men har ikke vært så verst "i år", hehe. Dog - ikke så kult å gå sykemeldt som jeg gjør for tiden heller, og må jo si jeg får litt noia av å tenke på baby neste år, hvordan året i perm blir (liksom ikke samme "slapp-av-nivå" å gå hjemme med en når man har ei fra før) og ikke MINST når jeg skal ut i jobb igjen. Snakk om å bare jobbe, spise, vaske, sove liksom *sukk*

 

Men så roper man kanskje høyest når man ER lykkelig også - på det jevne er det liksom ikke noe å rope hurra for tror man ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går opp og ned her og skal jeg si deg, men det er nok som Yaddaline skriver at det er når det går bra man roper høyest. Jeg har perioder som deg når jeg føler alt er dritt og livet bare er tull....tiltross for en super mann, en nydelig gutt, nytt hus og graviditet....Jeg tror ikke vi er ment for å være lykkelige hele tiden. Da ville man jo heller ikke sette pris på de gode stundene og det man har?

Jeg synes Lykkelig mamma kommer med veldig mange gode forslag til deg. tror jeg skal plukke opp noen av dem selv også ;-) Senk kravene litt og nyt det små goder i livet. Ikke la livet være det som passerer mens du venter på at det skal starte. Lykke til! Det er når man er nede det går oppover. Snart er du på topp igjen.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...