dårlig ånde Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 hvis jeg vil bruke et bilde fra 1500-tallet som henger på et europeisk nasjonalmuseum som en illustrasjon til oppgaven min, kan jeg bruke en reproduskjon som jeg har funnet i en bok av en annen forfatter, så lenge jeg oppgir at det er en reproduksjon fra den boken???
Monajenten Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Tror det kommer litt an på oppgaven. Jeg holder på med bokomslag og kan ikke bruke noen bilder jeg finner med mindre jeg endrer sånn på dem at de ikke er gjenkjennelige.
Monajenten Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 ...og det til tross for at det kun er en skoleoppgave, og ikke noe som skal publiseres.
dårlig ånde Skrevet 9. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2008 jeg vet at det er strenge regler for design. dette er en litteraturoppgave, og bildet er jo over 100 år så da trodde jeg at åndsverkloven ikke gjelder på samme måte? hm vanskelig.
dårlig ånde Skrevet 9. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2008 den skal publiseres, derav bekymringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå