Gå til innhold

Er omgangs syke farlig for fosteret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vel konkludert med at jeg har fått omgangssyke, har ikke følt meg veldig dårlig, men har kastet opp en gang, og har vondt i magen.

Er dette noe å ringe legen for? Det sparker og dunker som normalt i magen, er 24+3.... Takknemmelig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, så vidt jeg vet så er det nok uhyre sjelden at omgangssyke er farlig for fosteret. I hvert fall en omgangssyke hvor du kaster opp bare et par ganger, så går det bra. Men det kan nok være en påkjenning å få en veldig kraftig omgangssyke hvor du kaster opp utallige ganger time etter time etter time.

Er det lenge siden du kastet opp? Skjedde det nå i ettermiddag/kveld eller gjorde du det tidligere i dag. Har du veldig vondt i magen? Hvordan føler du deg, føler du deg veldig dårlig nå? Kjenner du flere i din omgangskrets som har hatt omgangssyke nå? Hvor intenst kastet du opp i dag? Var det masse som kom opp, holdt du på og vrengte deg lenge?

Skrevet

Hei igjen..! Nå har jeg kastet opp fire ganger, i løpet av ett par timers tid i kveld. Har også hatt veldig med diare. Og fortsatt utrolig uggen i magen! Jeg vil kalle det skikkelig omgangssyke:D Men jeg kaster mest opp slim og væske, og det virker som om det går over med en gang jeg er ferdig. (For den gangen). Det er da noen som har hatt sin runde, og jeg jobber i tillegg som frisør, så er ganske utsatt fra alle kanter!

Jeg får sove på det, og se hvordan formen er imorgen!

Takk for svar!

Skrevet

Legen sa til meg at så lenge jeg fikk i meg næring og væske så ville det ikke være farlig med omgangssyke

Det ble sagt at babyen uansett ikke var utsatt, men at for min skyld skulle jeg få i meg næring.

Du kan nok ha omgangssyke i 3-4 dager uten å måtte gå til legen, men vedvarer det ville jeg snakket med legen

Skrevet

Formen er FIN! Hurra! Jeg er frisk igjen! Da regner jeg ikke med at det er noe farlig, noen timer uten mat el drikke, det klarer vi fint;)

Takk for svar alle!

Skrevet

Du skrev til i morgen i dag at formen din var fin igjen. Har det fortsatt utover dagen? Du har sluppet å få tilbakefall?

Stakkars deg, du skrev at du kastet opp fire ganger i går kveld. Kastet du opp enda flere ganger utover natta?? Jeg oppriktig HATER omgangssyker fordi det innebærer ofte at man må kaste opp flere ganger. For meg er det helt grusomt hvis jeg først har kastet opp en gang, og føler meg bedre, men så kommer kvalmen fort tilbake igjen! Det er helt grusomt, når jeg har vært igjennom den grusomme pinen å kaste opp, og så må jeg gjøre det igjen og igjen. Jeg vil mye heller ha en kraftig forkjølelse enn en omgangssyke! Når jeg har kastet opp så er jeg vettskremt i lang tid etterpå, og gruer meg noe vanvittig til neste gang jeg skal gjennomgå det grusomme der igjen. Jeg har panikkangst for å kaste opp, det bare innrømmer jeg. Men merkelig nok taklet jeg bra å kaste opp som gravid, fordi det var så veldig moderat oppkast. Jeg kastet opp bare en sjelden gang i svangerskapet, og de gangene det skjedde så var det nesten alltid bare en liten gang. Det kom fort og gikk veldig fort over igjen. Men omgangssyke er grusomme greier, fordi må man ofte kaste opp så mange ganger. Jeg skulle ønske jeg aldri mer behøvde å få omgangssyke, men jeg slipper vel ikke unna det selv om det er 20 år siden sist jeg hadde det. Når jeg er trebarnsmor så ville det være merkelig hvis jeg skulle gå alle årene jeg har barn i huset uten å få en eneste omgangssyke. Men jeg blir desperat av panikkangst når jeg tenker på den grufulle dagen jeg skal oppleve det helvete der!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...