Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Hvor lang tid tok det fra dem fikk diagnosen til dem døde? Min mormor på 65år har fått denne sykdommen og har vell hatt den i snart 6-7år nå. Har ikke hatt noen komplikasjoner før i forrie uke da hun ble lagt inn på overvåkning med oksygen osv. Endelig har kun klart og slutte og røyke etter nesten 50år med røyking. Vet jo at dette er en ganske alvorlig sykdom osv. Jeg har og har hatt et veldig nært forhold til min mormor oppover årene og sitter nå og er livredd for og miste henne når som helst. Hvor mange år sånn igjennomsnitt har en kols pasient egentlig?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Det kommer veldig veldig an på... En viktig ting da og se på er jo % lungekapasitet.. Men uansett så er det umulig og si.. Kols er ingen "uvanlig" sykdom,.. Og mange kan leve til de er veldig gamle med det også.. At hun har klart og slutte og røyke vil jo hjelpe veldig på .. =)
ana baroma Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 De to jeg kjenner hadde nok kols i rundt 20 år, så de kian ha den lenge:) Men det er en fæl sykdom...
Honningmelon Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Min bestemor døde som følge av KOLS, og hun hadde diagnosen i mange år. Men, livskvaliteten hennes i alle disse årene har jo ikke vært noe å skryte av. Man kan leve lenge med sykdommen, men mange blir så dårlige etter hvert at de helst ønsker de kunne få slippe. Et stort pluss at mormoren din har sluttet å røyke da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå