Gå til innhold

Mine barn får ikke julekalender,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så vanskelig å begrense det, så vi har bestemt oss for å ikke ha det. Vi har andre adventstradisjoner som jeg er veldig glad i. Vi har flere "julebøker" (og i år har jeg kjøpt noen nye - bokklubben hadde julebøker nå sist), og vi leser litt hver dag. Vi skal også gå på teater 3 ganger (nøtteknekkeren, snekker andersen og julenissen og jul i blåfjell). Og så skal vi bake litt. Jeg har klart å spare noen fridager, så vi skal være hjemme noen dager. Jeg gleder meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør også de tingene du nevner og har i tillegg julekaldender, hvorfor skal det ene utelukke det andre tenker nå jeg.

Vet ikke hvor store unger du har, men jeg synes jo at barn kan ha muligheten til å kunne telle ned til jul, kalendereren blir jo hva du gjør den til. MÅ jo ikke være en gave til x-antall kroner heller.

Men hver sin lyst;)!

Skrevet

Høres kjempe koselig ut =)

Jeg er ikke vokst opp med pakke-kalender og har heller ikke tenkt å lage det til barna mine...

Synes det er blitt så mye fokus på at man må kjøpe kjøpe kjøpe...

Vi lager en familiekalender med et lite eventyr i hver dag.. På julaften har vi også en gotteriting oppi... Kjempe koselig, og gjør at vi får en koselig familiestund hver eneste dag =)

Skrevet

Syns så absolutt de burde få julekalender i tillegg, det er jo noe alle barn får. Du kan jo få sjokoladekalender helt ned til 6 kr. Skjønner ikke hvorfor du skal utelukke det?

Skrevet

Vi gjør akkurat samme som hysterika. Nå er mini 5 år, og han får opplevelseskalender.

det vil si en lapp hver dag i kalenderen hvor det står f eks.

Lage pepperkake deig

Vi baker peppekaker

Vi henger opp fuglenek

Vi henger ut fuglemat

Vi pynter til jul

Vi baker kakemenn

I dag skal vi på teater!

Vi pynter juletre

osv osv osv--

Veldig populært her i huset!

Trenger barnet å tele ned, så står det nr på hver lapp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...