hysterika Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Jeg synes det er så vanskelig å begrense det, så vi har bestemt oss for å ikke ha det. Vi har andre adventstradisjoner som jeg er veldig glad i. Vi har flere "julebøker" (og i år har jeg kjøpt noen nye - bokklubben hadde julebøker nå sist), og vi leser litt hver dag. Vi skal også gå på teater 3 ganger (nøtteknekkeren, snekker andersen og julenissen og jul i blåfjell). Og så skal vi bake litt. Jeg har klart å spare noen fridager, så vi skal være hjemme noen dager. Jeg gleder meg!
OsloMor Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Vi gjør også de tingene du nevner og har i tillegg julekaldender, hvorfor skal det ene utelukke det andre tenker nå jeg. Vet ikke hvor store unger du har, men jeg synes jo at barn kan ha muligheten til å kunne telle ned til jul, kalendereren blir jo hva du gjør den til. MÅ jo ikke være en gave til x-antall kroner heller. Men hver sin lyst;)!
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Høres kjempe koselig ut =) Jeg er ikke vokst opp med pakke-kalender og har heller ikke tenkt å lage det til barna mine... Synes det er blitt så mye fokus på at man må kjøpe kjøpe kjøpe... Vi lager en familiekalender med et lite eventyr i hver dag.. På julaften har vi også en gotteriting oppi... Kjempe koselig, og gjør at vi får en koselig familiestund hver eneste dag =)
Gjest Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Syns så absolutt de burde få julekalender i tillegg, det er jo noe alle barn får. Du kan jo få sjokoladekalender helt ned til 6 kr. Skjønner ikke hvorfor du skal utelukke det?
lykken på jord Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Vi gjør akkurat samme som hysterika. Nå er mini 5 år, og han får opplevelseskalender. det vil si en lapp hver dag i kalenderen hvor det står f eks. Lage pepperkake deig Vi baker peppekaker Vi henger opp fuglenek Vi henger ut fuglemat Vi pynter til jul Vi baker kakemenn I dag skal vi på teater! Vi pynter juletre osv osv osv-- Veldig populært her i huset! Trenger barnet å tele ned, så står det nr på hver lapp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå