Gå til innhold

Når ble kroppen et ork?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått gjennom svangerskapet med veldig avslappet forhold til de forandringene som skjer med kroppen. Nå plutselig de siste dagene har kroppen min begynt å føles så tuuuung.. Jeg føler meg som en vaggende kasse. Det er nå 7 uker igjen til termin. Har dere fått denne følelsen, og når i så fall? Bruker det å bli mye verre de siste ukene? Jeg har gått opp 12 kilo. så jeg syns ikke det er så ikke, men likevel føler jeg meg bare som en ekstremt ugrasiøs masse av et menneske ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

signerer... Synes kroppen begynner å bli tung. Det går bra, men føler at jeg ser ut som ei vaggende tønne når jeg går... Trappen opp til tredje etasje i blokka er ikke like lett lengre... Er litt bekymret for hvordan jeg skal ende opp siden det er enda 7 uker igjen :) Har heldigvis liten mage, og håper den ikke blir SVÆR (siden det neppe gjør ting noe lettere).

Skrevet

Liten mage kan jeg ikke skryte på meg, men i følge jordmor er den ikkeunormalt stor. Hadde besøk av en venninne i dag som så meg sist for et par mnd siden, og hun begynte å le fordi magen var så stor. Jeg har liksom beholdt midjen, men magen er stor.. merkelig.. Også har jeg blitt bredere over hofter og lår da. Samboeren min sto og betraktet meg i dag tidlig og sa at det var så rart å se hvordan kroppen min forandret seg.. han mente det bare var fint da :) Jeg er ikke bekymret over slike ting, det skulle bare mangle at man blir litt bredere her og der i løpet av svangerskapet. Det er bare den tunge følelsen som blir slitsom.. og at det er et h***** å få på seg strømpebuksa :)

Jaja.. det er vel ikke noe å syte og klage over.. jeg håper bare at det stagnerer litt nå og at det ikke blir så veldig mye verre den siste tiden for da kommer jeg ikke til å orke noesomhelst..

Skrevet

Hei, jeg burde kanskje ikke svare på denne... Meeen, jeg klarer ikke å la være.

Jeg har 2 uker igjen til termin. Har gått opp 12 kg til nå, og det er kun magen som er stor. Med andre ord, jeg burde vel ikke klage...

Men for 4 uker siden ca, begynte jeg å slite litt. Syntes det begynte å bli vel tungt osv.

Og nå, 2 uker igjen, er jeg skikkelig lei! Alt er et himla styr, og jeg gleder meg til frihetsfølelsen som kommer når bebissen er ute! Å kunne bevege seg normalt, kle seg uten å stønne og stanke, ta på seg sokker uten å få vondt både her og der, spise godt med mat (har ikke plass til noe), slippe halsbrann, sette seg inn i bilen på vanlig måte...

Ja, da, jeg vet at jeg kommer til å savne magen når bebissen er ute, og ikke tro jeg ikke gleder meg over det å skulle sette et barn til verden, for jeg har en fra før og vet hvor stort det er! Men føler man behov for å klage, så er det helt i orden! For dette er den mest slitsomme delen av svangerskapet... Men, i den andre enden venter verdens beste premie!! Så vi holder ut, og vi glemmer vondter og tunge stunder, og gleder oss over det som kommer!!

Lykke til videre!

Skrevet

Synest kroppen en tung allerede jeg og enda har jeg mer enn 9 uker igjen til termin.. Desverre...

Men vet av erfaring at det ikke blir enklere frem til fødselen, men husk noen gode råd:

Skohorn for å lette å ta på skoene, pass på at det er laaaaangt.

Vask hendene i kaldt vann for å unngå at de hovner opp.

Ikke bruk stramme sokker og helst i bommull.

Bruk komfortable klær i din størrelse ellers førler man seg større enn man trenger.

Og ikke løp ned byens cafeer etc.. Ta hensyn til at man faktisk er gravid og at alt tar lenger tid og stresser en mer nå disse siste ukene.

Vi skal ta det med ro altså og lade opp til fødselen. Livet som mamma er tøft nok.

Skrevet

Jeg har 6 uker igjen og kjenner nå at jeg er gaanske lei ja....

Har lagt på meg 25 kilo og kjenner at det tar på kreftene. Bare det å plukke opp noe fra gulvet er skikkelig vondt og tungt. Sokker og bukser er et slit å få på seg, trapper er heelt forferdelig å gå i og jeg har maange jeg må trakke meg oppover før jeg kommer meg fram til huset.. Orker nesten ikke vise meg ute blant folk for det eneste de ser er en mage som vagger bortover... Og det er maange som glor!! Blir så forbanna.. En dame bak kassen spurte min datter om ikke hun skulle bli storesøster snart, for mamma`en din er jo sprekkeferdig.. Hallo??

Ikke se på meg og ivertfall ikke snakk til meg om du ikke kjenner meg!! grrrr....Hormonene er merkbare i dag ja....

Jeg ser veldig fram til å få babyen min ut så jeg kan bli normal igjen.. De kommende ukene kommer til å bli fæle, skal jo bli eenda større og eenda tyngre...uff, føler meg fanget i min egen kropp....

Men det kan være siste gang jeg er gravid så prøver å se litt positivt på det...prøver .. ;)

Skrevet

Hei! Jeg har også igjen 7 uker og har lagt på meg samme som deg. Blir fort andpusten, men regner med tyngre tider! i de kommende ukene! Får iallefall mye trappetrening om natta! Ikke alltid det er like slitsomt i trapper mm, men generelt blir jeg fort sliten. Jeg føler meg ikke som en vaggende kasse heldigvis : )

Skrevet

Det er vel bare å se på de siste ukene med en stor dose positivitet :) Problemet mitt er egentlig at jeg virkelig IKKE ser frem til fødselen, og jeg tror dessverre ikke plagene den siste tiden kan få meg mer positiv i forhold til fødselen. Jeg er rett og slett dritredd for å føde! Det å være på sykehus i seg selv gjør meg helt skrekkslagen. Så jeg klarer liksom ikke å si til meg selv a det bare er kort tid igjen, for det er det som skremmer meg mest av alt :) Huff :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...