buggi med 2 jenter Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Jeg skal ha baby i slutten av desember. Fremdeles er det noen ting jeg mangler til babyen. En av disse tingene er dyne/pose til barnehvognen. Er det for kaldt med dyne i desember? Bør en ha pose da? selger de vinter poser for vogn? jeg har virkelig ikke peiling Bør kanskje nevne at jeg bor i bergens området så det vil ikke være minus grader i flere mnd i strekk her jeg bor :-)
Gjest elissa2 Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 jeg har termin om 3 dager, og jeg har voksipose i vogna mi;) den har jeg brukt til mine 2 eldste barn også,da de også er født om vinteren:)
Maya_1 Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Jeg kjøpte vinterpose til min, man MÅ vel ikke ha det bare man kler godt inn, men jeg syns det virket praktisk. Men nå har jeg kommet frem til at jeg kjøpte en dyne i tillegg, kommer sikkert godt med utover våren, og hvis hun ikke skal sove i senga.. Så endte opp med begge deler
gullfisken83 Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Jeg har kjøpt lammeskinn til vogn bagen. Så satser på at det, godt med klær og dyne skal holde. Er det altfor kaldt er det vel ikke så lurt å gå tur uansett... men jeg er 1.gangs, så må bare prøve meg frem..hehe..
Gjest Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 VOKSI Voksipose er fantastisk. Den jeg har holder helt ned til 20 minus, og passer til de er en 2 år eller mere. Dette ville jeg anbefalt!
Herkules Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Dunpose har vi. vile vel ikke valgt bare dyne jeg da,men det går sikkert greit nok. Dynene bruker jeg inne på dagen og i sengen på natten i starten så vi har to vogndyner og dunpose
stinky-monkey Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Siden du bor i Bergensområde (det gjør jeg også), og her blir det sjelden så mye kaldere enn et par minusgrader, så synes jeg godt du kan bruke dyne. Men jeg ville hatt saueskinn under babyen, også dyne med et ullteppe over dyna, også det vindtrekket utenpå som hører til vogna :-) Da tror jeg det blir nok for babyen, om den har ull klær innerst og dress utenpå :-)
mooch Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Man kan sikkert bare bruke dyne, men da må man passe på å pakke den godt rundt barnet. Vognbager er ikke isolert og kan bli veldig kalde. Samtidig vil det kreve en del mer klær på barnet og det er ikke alle babyer som liker å bli påkledd. Sønnen min hylte konstant fra det øyeblikket jeg begynte å kle på han ytterklær til vi var nede på gata. Men det varierer jo fra barn til barn :-)
Gjøkeredet③ Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Vi har kjøpt både vognpose og dyne.. Kjøpte først posen, for alle vennene mine sa at det burde vi ha.. (jeg har jo ikke peiling) Har termin i begynnelsen av desember, så venter enda på å få brukt den.. Men har en dyne i tillegg.. Kosta jo bare et par hundrelapper på Kid, så tenkte, kjekt å ha hvis det er noen ordentlige mildværsdager..
en av hver Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 Enig med mange her, det går nok med dyne, men da må du kle på babyen og pakke godt rundt. Jeg ville (og har..) kjøpt dunpose. Må nok kle på babyen litt oppi der også, men da trekker det ikke på sidene. Skal ha skinn under også. Barnedynene er ganske mye tynnere enn en vanlig voksen vinterdundyne. Jeg orker ikke VOKSIposen med en gang (har fra nr en, som vi arvet. Ville ikke kjøpt selv i det hele tatt), så vi har kjøpt en liten dunpose som bare holder første sesong. Det ble bare 500,-(lilleprinsen.no). VOKSIposen er som de andre sier vanvittig varm og holder i alt slags vær..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå