Gå til innhold

Ønsker flest seg jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper jeg tar feil, men etter å ha vært her inne en stund føler jeg at mange helst vil ha ei jente. Spesielt blandt de yngre, men også andre.... Er dette sant? Synes synd på alle guttebabyene som har slike mødre. Håper jeg tar feil. Jeg har ingen ennå, men kan godt få tre gutter på rappen jeg. Blir fornærmet på guttebabyenes vegne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det er noen som IKKE blir glad for en eventuell gutt, men vi har jo alle ønsker - om vi vil innrømme det eller ikke!

Og for min del, så ønsker jeg meg jente, og det betyr IKKE at jeg IKKE ønsker meg gutt. Jeg blir like glad i en eventuell gutt, selvfølgelig! Så det er ikke synd i den eventuelle gutten, for han kommer til å være mammas lille øyensten uansett.. :) Det at de fleste ønsker seg jente, kan vel rett og slette bunne i at vi er damer selv. Jeg for min del får massevis av gode jenteminner når jeg ser.. ja, jenteting.. kjoler, hårpynt osv. Fordi jeg selv har vært lita jente og hatt eller ønska meg alt dette. Akkurat som med bryllup.. jeg har liksom fortsatt den drømmen om å være "prinsesse" - med nydelig kjole og oppsatt hår.. hehe..

Skrevet

Har ALLTID ønsket meg gutt, og fikk gutt. Tar gjerne en gutt til denne gangen, men blir selvfølgelig også glad for en jente.

Skrevet

Bare for å si det først det viktigste for meg (og sikkert de aller fleste andre og) er jo at barnet er friskt. Vi har to gutter.

Hadde jeg kunnet velge kjønn på nr. 3 tror jeg at jeg ville valgt enda en gutt. Synes de er mer sjarmerende og sympatiske (generelt) enn jenter. Synes de fleste jenter er så intrigete, sippette og mye mer krevende og masete om man kan si det sånn. I alle fall de jentene jeg kjenner sammenliknet med mine gutter. Gutter er mer fysisk aktive men det gjør ikke meg noe. Er bare gøy! ;o)

Skrevet

Jeg ønsker meg egentlig både gutt og jente, men er nok ikke tvillinger i min mage nei.. :)

Skrevet

Vet ikke, men det virker som om det er flere som blir skuffet når de får gutt nr 2 og ikke jente nr 2....

Jeg har en jente og ønsker en til jente, men det tror jeg kommer av at jeg har mistet en gutt i dødfødsel og er kanskje redd for at det skal skje igjen hvis det er gutt i magen min denne gangen også.

Derfor har vi valgt å ikke vite kjønnet denne gangen.

Skrevet

Da jeg var førstegangs ønsket jeg meg en jente, fordi jeg bare har erfaring med jenter :o) HAr bare søstre og syns dette var trygt og godt. Jeg fikk en gutt. Da jeg ventet nr to ønsket jeg meg en gutt til. Det fikk jeg. Vi venter nå nr tre, og hva ønsker jeg? Gutt. FAren ønsker seg en jente, da, og resten av familien. Jeg håper jeg blir skikkelig guttemamma, til tre! Og så er det stopp.

Skrevet

Vi ønsket oss gutt og fikk det. :)

(Men skulle vi fått et barn til hadde jeg hatt lyst på jente. Ikke fordi det er ille å ha gutt, men fordi jeg vil ha en av hver.)

Skrevet

Jeg har en av hver og er like stilt av å være gutte mamma som jente mamma. ;o)

Skrevet

Jeg har en av hver, og gutten er eldst. Tenkte ikke over sånn i forkant, at det ene eller det andre kjønnet var "bedre". Det var jo mitt første barn, og det var det som var fokuset hos meg:)

Da nr 2 var på vei, tenkte jeg at en jente hadde vært fint, men det var ikke et "must" eller et kjempestort ønske. Bare at siden jeg hadde en gutt, så hadde det vært fint med en av hver, liksom:)

Begge er mine barn, og kjønnet er uten betydning i hva jeg føler for dem.

Skrevet

Tror flest ønsker seg begge deler jeg :-) Men at de som får jente først ikke har like stort ønske om/behov for gutt også som omvendt, dette viser jo alle staestikker også. De som får en av hver stopper mye oftere på to barn enn de som får to av samme kjønn. Er de to gutter er det igjen mye større sjangse for at det kommer et barn til enn om de har to jenter. er blitt forsket mye på dette. Som mamma til 3 gutter skjønner jeg virkelig ikke at noen ikke vil ha gutter, de er jo så herlige, men siden jeg alt har 3 gutter må jeg innrømme at dersom jeg skulle velge å få et barn til så håper jeg vel kanskje litt mer på jente enn gutt i så fall. Ikke at det betyr noe da, vet av erfaring at jeg blir glad i ungen uansett :-)

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg ønsket meg jente. Men det var helt til jeg så den lille gutten på skjermen. Fra det øyeblikket var det ikke noe annet enn gutt jeg vil ha.

Nå skal vi snart prøve på nr 2, og har et lite ønske om en gutt til. Men blir glad unasett hva det skulle være.

Tror at det ønsket jeg hadde om jente er pga av at jeg er jente selv.Og jeg hadde ikke så mye erfaring med gutter.

Skrevet

Ofte er det vel slik at mannfolka ønsker gutt og damene jenter.. Jeg er selv en "guttejente" og håpet på en gutt. Fikk tre etterhvert ;-) Nå er det nesten slik ay jeg ikke tør å bli gravid en gang til "i frykt" for at det skal bli en jente... Har jo så mye greier igjen etter gutta og synes det er så koselig å ta det fram igjen. Håper noen i familien snart får en gutt :-)

Skrevet

Har alltid hatt lyst på en jente, av mange årsaker, og ble glad da første barnet vårt var jente. Blir jeg gravid igjen nå, skulle jeg gjerne fått en gutt. Har ikke de fleste lyst på barn av begge kjønn da? Kjenner mange med gutter som veldig gjerne skulle hatt en jente.

Det er da individuelt hvilke "hemmelige" ønsker man har. Men jeg ville ikke blitt forundret om, statistisk sett, de fleste kvinner har ekstra lyst på en jente.

Det var vel det som var konklusjonen i siste nummer av Mamma eller Foreldre og Barn, husker ikke hvilket.

Skrevet

Samme for meg om jeg får gutt eller jente når jeg blir gravid:)

Skrevet

Jeg ønsket meg gutt og fikk det:) Ønsker meg en gutt nå også.

Jeg kan overhodet ikke fordra det rosa prinsessestyret, men sikkert fint for dem som ønsker en jente å dolle med. Jeg er heller ikke spesielt begeistret for typiske jente leker som barbie, dukker osv. Hadde jeg fått jente ville jeg langt på vei ha unngått rosa og sukkersøte ting, men skjønner det er vanskelig å unngå når jeg titter i butikker.

Gutter er kulest!

Men selvfølgelig, det viktigste er friske barn:)

Skrevet

Selvfølgelig er det viktigeste at barnet er velskapt, men de fleste har en eller annen preferanse... Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ønsket meg jente da jeg ble gravid. MEN...det betyr ikke at jeg ikke ville ha en gutt! Ble veldig glad da jeg fikk vite at jeg har en frisk liten gutt i magen!

Skrevet

Jeg ønsket meg jente, og jeg fikk jente. Æddabædda

Skrevet

Æddabædda heter vel Celine, Vanessa, Melissa eller Alexandra.

Skrevet

Jepp, og du er dritmisunnelig, forstår jeg

Skrevet

er det noe galt med noen av de navnene da? :( har et av de navnene selv! :(

Skrevet

Vet ikke, jeg. Antagelig er det anonym 18:20 som er misunnelig, fordi hun selv heter Rigmor, Berit eller Turid!

Skrevet

Ønsker meg BARN, jeg. Kjønn bryr jeg meg ikke om.

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg et friskt barn, kjønn spiller ingen rolle!

Jeg synes ikke det er en selvfølge at folk er frisk i dag, synes det popper opp sykdom hele tiden..

Diabetes...Allergi i mange varianter....ms....kreft...gikt...osv osv.

Men om ungen min skulle ha blitt syk så er jeg ikke mindre glad i barnet av den grunn, men det er det jeg håper og ønsker at barnet skal være, frisk!

Skrevet

for meg er det samme hva jeg får bare barnet er frisk! har ingenting å si om det er jente eller gutt, mann velger selv å bli gravid og man veit allerede da at enten får mann jente eller så får mann gutt! patetisk av folk å ønske seg en av delene! kan være glad at mann i det hele tatt kan få barn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...