Monajenten Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Jeg snakket nettopp i tlf med en god venninne av meg, og hun fortalte meg om sin økonomiske situasjon. Hun var kjempeflau og hadde ikke fortalt det til noen, ikke engang kjæresten (de er ikke samboere) eller foreldrene. Stakkars, jeg har så vondt av henne, hun blir spist opp av renten og har ikke råd til mat engang så hun spiser nesten ikke. Hun hadde 100 kr på to uker i forrige måned:-( Hun er IKKE typen til å be om hjelp, men jeg vil så veldig gjerne hjelpe henne. Derfor har jeg tenkt å lage en kurv til henne med en del mat sånn at hun kan ha litt fremover. Tenkte å kjøpe basisvarer som ikke er så dyre, og litt forskjellig. Men jeg kommer ikke på så mye nå, sikkert fordi jeg tenker sånn på det. Hva vil være det beste å gi til en som ikke har noe mat? På forhånd tusen takk.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 pasta ris hermetikk rundstykker / knekkebrød ost egg grønnsaker
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Mel (hvetemel og grovt samalt), melk, egg, smør, ris, ost, kjøttpålegg, havregryn, litt gjær.. vet ikke om du hadde tenkt middager også?
Gjest Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Egg, melk, brød og pålegg? Er det vi bruker mest av her hvertfall;) Ris/ poterer også noen middager?
--arkin-- Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 uff da,ikke noe særlig å komme i en sånn situasjon. men her er noe du kan putte opp i kurven mel ris/pasta sukker pose supper leverpostei ost vaskepulver kjøttdeig som kan fryses forskjellige grønnsaker av dette kan man jo lage forskjellige middager, som lapskaus,grønnsaksupper,brød forskjellige kjøtt middager
--arkin-- Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 poteter og egg er jo også gunstig da;o)
mamma til 2 små Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 bak brød som hun kan fryse ned inviter henne hjem på middag en gang i blant:)
Monajenten Skrevet 9. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2008 Tusen takk for tips! Egg og hermetikk hadde jeg faktisk ikke tenkt på.
Monajenten Skrevet 9. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. november 2008 Tusen takk for masse gode tips!!! Mange ting her jeg ikke har tenkt på, som vaskepulver. Mamma til 2 små: Middag er hun allerede invitert på :-D
Økologisk_knekkebrød Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 Tørrmat: Pasta Jasminris Hvetemel Hermetikk, f.eks. maiskorn, ananas Div Toro-poser, f.eks. tomatsuppe Ting som kan fryses, f.eks. noen pakker kjøttdeig, de kan man lage mye forskjellig av. Tomat, paprika, purreløk, løk, potet Egg
Gjest Skrevet 9. november 2008 #11 Skrevet 9. november 2008 Ser du har fått mage gode forslag, så jeg har ikke så mye å komme med. Om det skulle være noe, hva med toalettsaker? Shampoo og Balsam, dusjsåpe, deodorant, tannkrem osv:-) Det er jo ofte et lite innhugg i matbudsjettet.... Ellers vil jeg si at du er en fryktelig god venninne!:-)
Monajenten Skrevet 9. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. november 2008 Takk for tips Flinkus, sånne ting er dyrt ja, det er helt sant!! Tusen takk, men jeg kan jo ikke la henne gå uten mat:-s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå