hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Trenger litt tips til hva jeg kan fylle kaken med :=)
Elfi regndråpe Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Jordbærsyltetøy og bananskiver er min favoritt
tante grusom master of law Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Vaniliekrem, rørte jordbær og krem med hakket valnøtt oppi. Det pleier å bli en slager. Synes ikke det er godt med banan oppi, med det er vel smak og behag.
Ulldott Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Rørt bringebær syltetøy (litt sukker og masse bær)og vaniljekrem blandet med fløte. Liker best marsipankake når den er frisk! Du finner oppskrift på http://detsoteliv.no (Marsipankake med bringebær) Der finner du mange andre kjempe gode kaker også )
Monajenten Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Ett lag med vaniljekrem og jordbær/bringebær og ett lag med vaniljekrem og blåbær:-) NAM!
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Krem med jordbær eller bringebærsyltetøy, vanlijekrem )
Gjest Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Jeg lager den slik: Tar litt annanas-sø over nederste bunnen slik at den skal bli saftig, så vanlijekrem over. Legger på nytt lag og tar på jordbærsyltetøy og krem (med litt vanlijesukker i) og så øverste lokket, krem rundt hele og på med marsipanen. Er ikke så glad i slike kaker selv og skal jeg først spise dem må de være enkle og uten for mye stæsj.
Zikosu og William Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 vanlig krem,syns vaniljekrem blir for søtt og kvalmende... også frisk frukt eller bær (kan godt bruke frossen og hermetisk)... en gang laget jeg med mango,fersken og pasjonsfrukt...blander da sistnevnte i kremen....og det ble knalldigg,frisk og god smak...det er også ganske stilig å lage en åpning midt i marsipanen og fylle "hullet" med pasjonsfrukt pyntet med et par physalis... men foretrekker altså frisk og gjerne litt syrlig fyll i marsipankake siden marsipanen er såpass søt...
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 9. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. november 2008 Tusen takk for gode tips :=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå