Gå til innhold

jeg ble innlagt på Ahus i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter råd fra dere jenter her inne, og en bekymret kone, tok jeg turen til legevakten, da jeg var så tungpustet og følte noen nesten stod på brystet mitt. Dette har jeg hatt noen dager, men i går ble det veldig vondt.

kom på legevakten, hvor jeg viser frem pakningsvedlegget på synarela og gonal-f, som hun nesten ikke klarer å lese(hun kunne nesten ikke norsk), og målte blodtrykket mitt, som var veldig høyt (har alltid hatt perfekt blodtrykk) så da ringte hun vakthavende på sykehuset, og jeg fikk beskjed om å komme meg raskt ned for innleggelse på Ahus pga symptomer på blodpropp i lungene. herregud ble jo så stressa, og kona hadde tatt seg noen øl på fredagskvelden, så jeg måtte kjøre selv, men det gikk jo bra...

kommer inn på ahus, og tar alle tenkelige prøver, bla en syk vondt blodprøve i pulsåren i håndlettet for å sjekke oksygeninnholdet i blodet som kommer fra lungene.

Så tok jeg røngten av lungene.

heldigvis viste alle prøver at det ikke var noe alvorlig med verken lunger eller hjerte, men smertene er like store! og er værre når jeg beveger meg.

så jeg fikk beskjed om å bli nærmere utdredet av den som behandler meg for prøverør, for dette var ikke en vanlig bivirkning, som det står på synarela pakkningsvedlegget, er det umiddelbare overfølsomhetreaksjoner som åndenød og brystsmerter, men disse skal komke rett etter man har sprayet, ikke 10 timer etterpå...

så da blir det sykemelding igjen, selv om jeg hadde tenkt å jobbe fult frem til uttak, men får se om jeg får tatt en 50 % kanskje, slik at jeg ikke blir sittende hjemme uten noe å gjøre om dagen!

takk for godt råd jenter, fikk beskjed av sykehuset at alle symptomer som man ikke har kjent før under hormonbehandling, skal undersøkes av lege.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff stakkars stakkars deg da - alt du skal oppleve - hørtes veldig skremmende ut !!!!

Men godt å høre at det ikke var alvorlig, selv om det må være fryktelig ubehagelig...

Skal du bare gå med de smertene nå da ? Eller ble du behandlet/medisinert på noe vis? Går forsøket sin gang ..?

-Håper virkelig du får belønning for alt du har vært igjennom :-)

Stor klem til deg

Skrevet

Det hørtes dramatisk ut! Syns du bør høre med han godeste Lindenberg hva det kan være. Det er en vekker om hva vi får i oss i denne prosessen. Selv fikk jeg akutt senebetennelse i begge hendene og det varte bare i to døgn, rett etter spraystart. Lindeberg mente det ikke hadde med synarela å gjøre, men jeg syns nå det er rart at det slår inn uten noen form for belastning på hender ellers.

Hva skjer nå da? Skal du fortsette på behandlingen eller venter du til du vet mer? Tenk på deg selv og plei deg :)

Skrevet

takk for støtten cathy og Gitte, huff er så sliten!

jeg aner ikke hva som skjer videre, Ahus har ikke noen fertilitetsklinikk og har egentlig ikke så mye peiling på området, så de sa bare jeg måtte ta kontakt med klinikken. og det må jeg gjøre i morgen tidlig. Tenkte å ringe Nordica å få snakke med lindenberg, men er også livredd for at også dette forsøket må bli avbrutt, nå som jeg er i gang!

fikk ikke noe behandling, men EEG på hjertet og alle lunge og blod prøver som trengtes for å utelukke blodpropp...

har hatt skikkelig hjertebank i dag, at hjertet hopper hardt over noen slag, de så ikke dette som noen bekymring på sykehuset, så da prøver jeg å ikke gjøre det også . De hadde nok ikke skrevet meg ut hadde de mistenkt noe alvorlig.

Men det er fryktelig slitsomt å gå sånn her...er sliten og vil være hjemme fra jobb, men er samtidig litt redd for å være alene hjemme, tilfelle jeg skulle plutselig bli skikkelig dårlig igjen...dillemma!

Skrevet

Uff lillebie, det er trist å lese at det ikke går bra med deg under dette forsøket heller. Alt det du må gå gjennom altså. Kan ikke skjønne at det må være så vanskelig for dere. Skikkelig frustrerende:-((

Jeg har jo lest litt her inne. Sett at du ikke har det noe greit på jobb på toppen av dette som dere sliter med. Siden du nå har vært på sykehuset og tatt masse prøver og alt. Har du tenkt på om det kan være psykisk som stress, angst eller noe sånn. Det du beskriver var sånn jeg kjente meg for noen år siden. Fikk beskjed om at vi hadde vanskelig for å få barn og ble litt problemer i ettertid. Slet skikkelig over veldig lang tid.

Bare en liten tanke. Kanskje du har godt av en sykemelding. Gjør ting du liker og slapp godt av. Høyt blodtrykk er noe en bør ta på alvor. Jeg håper du kommer i mål med behandlingen. Det må da for søren snart falle litt lykke i din vei nå.

Si fra hvordan det går når du har snakket med Nordica i morgen.

Ønsker deg all mulig lykke til og sender over en diger klem:-)))))))

Skrevet

Huff a meg Lillebie.

Godt at du blir i varetatt nå.

Håper du blir bedre snart og slipper mere plager.

Hilsen

Skrevet

hei pysekatten :-) takk for den digre klemmen :-)

vet du, jeg har liksom prøvd å tenke på om det kan være psykisk, men jeg vrir og vender på det, og kan ikke si at det er psykisk, som jeg vet om da. Psyken kan sikkert spille inn selv om man ikke er klar over det selv også, vet ikke..?

det er ingen hemmelighet at vi har hatt det tungt i det siste, og jeg har vært mye lei meg, men nå har jeg liksom gledet meg til forsøket og sånn...

det kjennes hvertfall fysisk ut, for det gjør fysisk vondt, om du skjønner? jeg hadde mine problemer i ungdomstiden, med spiseproblemer og litt angst og sånn, men denne smerten jeg har hatt denne uka kjenner jeg ikke igjen fra den tiden. men kroppen reagerer vel anderledes fra man er 15 til man er 25 liksom...

tror nok jeg må ta meg litt fri ja, men er så dumt også, for vi hadde trengt litt ekstra overtidspenger når det er halv skatt i desember, det får jeg jo ikke når jeg er sykemeldt (overtidspenger altså)

skal si fra i denne tråden når jeg har snakket med lindenberg

stoor klem til deg pysekatten, du er så god :o)

Skrevet

Oi, dette førtes skummelt ut ja. Bra du fikk kommet deg på sykehuset!

Sender deg en stor klem!

Skrevet

Huff, hva man må gjennomgå. Tenker på deg og håper virkelig det går bra med deg Lillebie!

Skrevet

Da har jeg fått svar på mailen fra nordica, hvor det kun står:

Det er ikke bivirkninger som vi har hørt om.

Du skal gå til din egen læge.

men det har jeg jo allerede gjort....så jeg ringte de nå, og lindenberg skal ringe meg tilbake....

litt skummelt at jeg føler ting på kroppen som de ikke har hørt om...

Skrevet

Psykiske problemer, stress osv. kan veldig godt slå ut fysisk. Det med tungpust osv. søvnproblemer har jeg vært plaget av i mange mange år, jeg gikk til kiropraktor og det viste seg hele ryggraden min og nakken var låst - fikk knekt det opp og da kunne jeg omtrent kjenne at blod og oksygen kom opp til hjernen og hodet igjen og jeg kunne puste ordentlig. Håper det ordner seg for deg og at ikke forsøket blir avbrutt men du har jammen i meg vært igjennom litt av et hardkjør nå. Kroppen din er nok sliten stakkars...

Skrevet

Hei igjen lillebie:-)))

For et håpløst svar å gi. Men en trenger ikke alltid vite at det er stress e.l. når en får disse plagene. Hvis det er det da. Men da jeg var på det verste hadde jeg store smerter i venstre del av brystkassa. Hadde dette i over to måneder. Kom meg nesten ikke ut av senga om morgenen. Var til lege og ho spurte om det kunne være stress, men jeg sa at det kunne det ikke være. Jeg som var så rolig. Nei vet du hva. Ble sendt til røntgen og tok masse prøver, men alt var helt fint. Det gikk fremdeles lang tid etter smertene forsvant før jeg begynte å gråte for ingenting og trakk meg helt inn i meg selv. 2-3 år etter kom kjempesmellen.

Ville bare fortelle dette for det er av og til vanskelig og merke det selv. Du har jo hatt veldig mye nå de siste månedene så det hadde jo ikke vært så rart om kroppen sa fra litt.

Får du forresten fortsette med behandlingen???

Håper virkelig dette ordner seg for deg og de finner ut av dette. Tenker på deg:-)))))

Skrevet

nei det er vanskelig å si om det er stress eller hva det er, når man kan få fysiske plager av psykisk stress....

jeg har ikke hørt noe annet enn at jeg kan fortsette, så jeg regner jo med det....får høre hva lindenberg sier....men i og med at alt var bra med prøvene mine på sykehuset får jeg bare bite tenna sammen og gjennomføre denne gangen, kona har en så bra følelse på at vi skal klare det denne gangen:-) men jeg skal gi staffett pinnen videre til kona om det ikke klaffer nå, og spare forsøket mitt til senere. kan jo hende hun blir graivd på første insiminering for alt vi vet :o) hun ville ikke gå gravid tidligere, men har heldigvis ombestemt seg :o) så vi har fortsatt en god sjangs for å bli mammaer til slutt uansett :o)

Skrevet

He he må jo egentlig være en "luksussituasjon" - jeg har sagt til mannen min flere ganger at jeg skulle ønske han kunne gå gravid neste gang, for svangerskap og graviditet en gang til er ikke noe jeg gleder meg til. Og så er det jo sånn at hos dere så kan begge bli gravide :-)

Skrevet

da har jeg snakket med lidenberg, som sa at jeg måtte ringe Blakstad for å få en undersøkelse, for han kunne ikke vurdere situajsonen pr tlf, og det forstår jeg jo...så jeg ringer blakstad da, og der fikk jeg bare beskjed om at hun er opptatt ut uken, og får ikke tatt meg inn før tørsdag da min Ul er...... lindenberg sa også at jeg måtte avbryte om jeg følte meg alvorlig syk....men at det var opp til blakstad hva hun vurderte.... de sa og i luka at syanrela ikke gir slike bivirkninger, og at det var høyst usannsynlig å reagere på en medisin 1-2 uker ut i behandlingen....

så da er jeg like langt egentlig....får bare holde ut da, kanskje jeg rett og slett har influensa ved siden av bivirkninger...hem vet...

Skrevet

Jeg tror bare du må prøve å roe helt ned og tenke at denne gangen er det virkelig deres tur. Hør på kona di du;-))) Og dere er jo veldig heldige som kan bytte på det. Er som Håper på søsken til Edvart sier at dere er egentlig i en luksussituasjon.

Kjipt at du ikke fikk time fort hos Blakstad. Men husk på at sykehuset har tatt mange prøver som var fine. Prøv å la kroppen få litt ro. Den har vært utsatt for veldig store påkjenninger de siste månedene. Det kan virke som dette er kroppen som sier fra og at det ikke har noe med bivirkninger å gjøre. Men jeg er jo ikke lege. Synes bare symptomene dine virker veldig kjente for jeg har hatt det sånn i forbindelse med stress og psykiske plager. Håper du snart føler deg bedre:-)))

Jeg håper og krysser alt for dere:-))))))))))))))))))

Skrevet

Heisann Lillebie!

Dette hørtes ikke bra ut!

Håper du føler deg bedre. Ta det helt med ro nå, det trenger du.

Krysser fingrene for at dette går over og at du får fortsette forsøket.

Lykke til:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...