angelina76 Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Var en tur på sykehuset fredag (i Fredrikstad) fordi jeg syntes det hadde vært så lite aktivitet det siste halvannet døgnet i forhold til normalen. Lå med registeringsbelte i 45 min og det var litt bevegelse da, i følge legen normalt, og til og med noen "tak" eller rier som jordmor påpekte. Har termin 13 nov, og har kjent litt slike rier de siste to ukene nå, men ikke noe regelmessig, har egentlig tenkt at det kanskje var sterke kynnere eller baby som presset seg utover. Fikk konstatert lite fostervann, og lege + turnuslege sa det var normalt mot slutten av svangerskapet Ikke tegn til åpning enda. Kom hjem og leste litt mer om lite fostervann på nettdoktoren og her inne, og ble jo ikke akkurat mer rolig av det. Fikk ikke vite noe om hvor lite fostervann som var målt, de sa nesten ingen ting... jeg kan jo ikke vite hva jeg skal spørre om heller. Syntes noen leger er skikkelig dårlige til å kommunisere og forklare årsak, konskvenser osv... Går nå og lurer på hva jeg skal gjøre. Kreve å få ny UL i morgen eller? Er fremdeles ikke så mye sparking som vanlig, litt mer enn dat var når jeg ble bekymret, men nå begynner det vel å bli trangt der inne og? Skal til jordmor på tirsdag. På sykehuset sa de at jeg skulle få ny UL om 1 - 2 uker for å sjekke og ble satt opp på ny UL en uke etter termin...!!! Dvs om to uker. Syntes jo det er litt rart, leser om andre som får oppfølging 2 hver dag.. Er det bare jeg som er overnervøs eller hva? Hva ville dere gjort i min situasjon? Liker ikke tanken på å skulle gå mye over termin i hvertfall... sist gang gikk jeg 1 1/2 døgn over termin, det ble komplikasjoner under fødsel med svakere rier på slutten og en baby som var helt blå og hadde 5 på Apgars skala og ble lagt rett i kuvøse. Hadde håpet på en fin opplevelse denne gangen... Noen råd eller noen med lignende opplevelese?
Lillepusen-78 Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Jeg fødte 20 dager over termin, den 27.09. Ble satt i gang 18 dager over termin. På en av overtidskontrollene på føden sa gynekologen at det var litt lite fostervann, men ikke så lite at det var noe problem + at det er vanlig på slutten.... (var på kontroller annenhver dag fra 12 dager over termin). Jeg var veldig mye bekymret over å gå så lenge over, så vet hvordan du har det når det gjelder å være urolig. På den ene siden tror jeg du kan stole på legene, at de vet hva de gjør. Samtidig tenker jeg at det ikke er bra for deg å gå så lenge å bekymre deg. Derfor ville jeg ringt føden (hvis det var der du ble sjekket) og snakket med dem om hvor urolig du er. Kanskje de kan se på journalen din og forklare/berolige deg? eventuelt at du kan komme til en sjekk om noen dager? Jeg synes iallefall ikke du er overnervøs! Alt er sikkert bra med den lille, men det er jo viktig at du blir overbevist om det!!
angelina76 Skrevet 12. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2008 Takk for svar Nå rakk jeg heldigvis ikke bekymre meg så mye lengre:) Jenta kom i full fart natt til mandag. Alt bra med både henne og meg heldigvis! Veldig deilig å sitte her nå med ei frisk og fin lita tulle Lykken på jord! Men hadde det ikke skjedd noe var jeg klar for å reise på ny UL mandag i stedet for å bekymre meg ja. Lykke til til alle dere andre som fremdeles går og venter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå