Gå til innhold

Ufarlig blødning...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå mellom 12. og 13 uke og har småblødd i to dager. Det hele startet på fredag med litt blod på et truseinnlegg, jeg ble ganske redd pga tidligere abort (blærmola og utskrapning i uke 7 ca) og tok kontakt med jordmor som sjekket meg. Jeg har vært på innvendig UL for ca 10 dager siden (pga den tidligere blæremolan) og alt var bra på den (så babyen jo, kjempeartig) så jeg vet at det ikke er noen fare blæremola denne gangen.

Jordmora sa at magen min var bløt og fin og hun mente det bare blødde fra livmortappen/halsen og jeg hadde heller ikke noe vondt noen steder, så jeg slo meg til ro med det hun sa. I tillegg hørte vi en klar og fin hjertelyd via en såkallt "droppler" (tror det var det hun kalte det). Nå er det to dager siden jeg startet å blø og det småblør fortsatt. Det kan være opphold på en time eller to, mens så er det litt rødt på truseinnlegget eller på papiret når jeg tørker meg.

Jeg vet jo at en abort oppleves helt annerledes enn dette, men jeg engster meg litt likevel, er førstegangsfødende og usikker på en del ting. Prøver veldig på å ikke tenke for mye negativt, mest sannsynlig så går dette helt fint... Men hører gjerne fra dere som har opplevd noenlunde det samme og hvordan det gikk...?

Og hva er grunnen til at man blør fra livmortappen? Jeg er konisert også, for ca 6 år siden, mulig dette har noe med saken å gjøre.

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare svare deg jeg,da :-) Blødd på samme måte med nummer to, småblødninger som faktisk holdt på til og fra i to tre måneder. Selvfølgelig ble jeg kjempenærvøs første gangen, men fikk komme på UL og så at alt var bra. De fant aldri riktig ut hvor blodet kom fra men, det ble en vane etterhvert ....Svangerskapet gikk helt fint forøvrig :-) Hadde ingen blødninger nå med sistemann.

Skrevet

Tusen takk for svar. Beroligende å høre! Jeg satser på det beste her i gården også :)

Skrevet

Henger meg på denne jeg. Er også mellom uke 12 og 13 og har hatt noen små blødninger i går og i dag. Liker ikke følelsen og er litt engstelig. Er også første gangsfødene. Er ikke mye blod men kommer litt blod på papiret når jeg tørker meg og litt i truse innlegget. Lurer på om jeg skal ringe legen min i morgen om det vedvarer. Liker ikke å gå å engste meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...