Gå til innhold

fleec eller ulldress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillejenta mi skulla hatt en type heldress for og hatt under vinterdressen, men lurer egentli på om det egentli er mye bedre med ull vist hu likevel har ullundertøy? kan hu da ha fleecdress? eventuelt tips til en god type dress?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sverger til ull selv om de har ull innerst. Ull varmer uansett best og regulerer temperaturen.....

Skrevet

Ull er bedre enn fleece hvis det er skikkelig kaldt:)

Skrevet

Ikke bruk fleece. det er ikke varmeregulerende og fukttransporterende slik som ull er. Blir man svett i fleece så blir man våt og kald. har du ull i 2 lag og så en pustende ytterdress så mener jeg ungen er best kledd. Har man fleece under en pustende dress mister dressen sin funksjon siden fleecen holder på fukten uansett.

Men ullfleece er selvsagt like bra som vanlig ull, bar eikke bruk plastfleece

Skrevet

takk for svar:) da blir det nok ulldress på tuppa:D noen med tips til gode ulldresser? vil ha en som er litt tykkelse på. synes de til janus blir for tynne.

Skrevet

Reflex har noen ganske tykke, tror de koster 300 kr eller noe sånt. Eller så kan du jo gå på en strikketøybutikk, så typisk turistbutikk, de strikker oftest med maskiner og dermed blir plaggene ganske billige. Kjøpte en ullbukse til lucas for 150 kr, så dress blir ikke nødvendigvis så dyrt.

Krokofanten har hele ulldresser til 500 som er kjemoefine. De får inn nytt i januar om du ikke finner størrelsen du leter etter.

Gjest Kelly Taylor
Skrevet

janus sine heldresser er gode (ullfrotte) koster ca 350 kr, ellers har de vel kanskje noe på nøstebarn.

Skrevet

Hvis du har en Exit-butikk eller Name-it butikk i nærheten, så vil jeg anbefale deg en ulldress fra Joha! :) Vi kjøpte en hvit tykk ulldress, kjempegod å ha på! :) Betalte bare 299, for den! :)

Skrevet

Nøstebarn har veldig gode og tykke ullfleece dresser. De er nok hakket dyrere enn de andre som er nevnt, men verdt prisen..

Skrevet

Jeg er godt fornøyd med den fra helly hansen.

Skrevet

men dersom man har ull undertøy først også sånn ulldress over....trenger man å ta på noe over der igjen om vinteren??? eller er dette nok også kan babyen ligge oppi voksiposen???

Skrevet

Vi har en ulldress fra Name It / Exit, den er veldig god.

Sånn ellers; oppi voksipose trenger ikke babyen mye. Sånn som det er nå så har tulla vår body, strømpebukse, hjemmestrikket ullgenser, lue og votter. Bor i Oslo.

Klart man må ha litt mer i 10 minus, men babyen trenger ikke mye klær i voksiposen.

Skrevet

Har ullsett/dress fra reflex og er veldig fornøyd!! Liker ikke så godt fleece...

Skrevet

Til ungene sverger jeg til ull i alle slag, ullundertøy og så ulldress enten hel eller delt pga ullens egenskaper. Ull varmer også når den blir våt slik at ungene ikke blir kalde. Fleec gjør det ikke, men er enklere og tørke. Ullunder tøy kjøper jeg på sparkjøp, dresser får jeg hjemmestrikket av ei vennine til tanta min, ungene får to hver til ull, en hel og en delt hver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...