Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Jeg har en venninne som sliter veldig økonomisk. Hun har en meget dårlig betalt jobb og får langt ifra jobbe så mange timer som hun kunne tenke seg. Vi ser oss om etter barnevakt for når vi skal ut om kveldene og jeg tenkte å spørre henne. Jeg tror hun vil sette pris på dette fordi jeg vet hun strever veldig. Dessuten har hun ikke internet eller TV etc og det kan hun jo få bruke hos oss ettersom barna sover uansett når hun er her. Eneste problemet er at hun bor et stykke unna oss. Hun bor i Oslo øst og det er litt småekkelt område hun bor i. Derfor lurer jeg på om det ville være dumt å spørre henne ettersom hun kommer til å usette seg for evnt fare ved å gå ute alene om kvelden. Har tenkt på taxi men det blir flere hundre kroner ekstra og det har ikke vi råd til hver gang. Er heller ikke plass til at hun kan sove over, dessuten blir det litt feil også, å be henne om å sove over når vi vil be henne være barnevakt ganske ofte. Hadde dere bare latt være å spørre? Er det uansvarlig å be henne sitte barnevakt når hun må gå hjem alene om kvelden? Problemet er at jeg vet hun vil bli overlykkelig viss jeg spør, hun kommer antakeligvis ikke selv til å ha problemer med å bevege seg ute alene om kvelden, derfor føler jeg at det er VÅRT ansvar. Hva synes dere? Finne en som bor nærmere isteden?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Hun går vel ute i den delen av Oslo til vanlig uansett?
Gjest Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 dere kan jo høre med henne hva hun føler om å være ute så sent i nabolaget.. om hun hadde tatt seg en anna jobb for å få endene til å møtes så hadde hun måtte ut om kveldene uansett.. spørr henne.. hun klarer nok å avgjøre det selv
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 tja..jeg vet hun sier ja, men jeg føler at det er vårt ansvar at hun er trygg når hun jobber for oss.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Nei du, det får da være måte på å være overbeskyttende? Jeg regner med at den det er snakk om er en voksen person som klarer å ta slike valg selv? Hadde det vært snakk om en umyndig person så kanskje, men et voksent menneske må kunne få lov til å velge om hun vil gå ut i mørket alene. Kjøp en tåregass/pepperspray eller en alarm til henne hvis du virkelig er så redd:) Hvilket område er det snakk om, hvis du vil si det da:)
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 kan hun ikke sove over når hun er barnevakt da, så slipper hun å dra hjem så sent?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Hadde du lest hele innlegget, så hadde du sett at det stod at hun ikke kunne sove over!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Jeg har lest hele innlegget, og kan ikke fatte at det er vanskelig å slenge opp en madrass på gulvet i stua eller noe, det er jo enklere for henne og billigere for dere. Og finnes det virkelig noen området i Oslo som er så belastet at hun klarer å finne en trygg vei hjem til seg selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå