Gå til innhold

Mister smokken om natta.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har forsøkt å ha flere smokker i senga. Feste smokk med snor på pysjen. Men allikevel finner hun ikke smokkene om natta om hun mister dem. Ville dere hatt på nattlampe? Eller har noen andre gode tips. Vi er litt lei av å inn på natta om hun våkner for å finne den. Ofte har den havnet på gulvet under senga.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en kjekk smokke-holder ( som fårs kjøpt på bla http://www.namnnappen.se/Products.aspx?SalesArticleID=3121)

Den legger vi flere smokker i, og har den øverst i hjørnet i sengen. Den er selvfølgelig åpen, og hun vet det er smokker der. De får hun lett tak i hvis hun mister sin. Hører av og til romstering på baby-call'en når hun leter etter en ny.

Men vi må av og til inn på natten om hun har mistet bamsen, slik at den har havnet nede ved fotenden eller noe... Har ingen tips til festing av den!

Skrevet

Har ikke noen gode forslag jeg heller, men Millapril sin smokkeholder var jo litt smart.

Nå vet jeg ikke hvor lang snor dere har brukt. Men jeg vil advare litt om å ha smokken i snor festet til pysjen, det anbefales ikke pga. kvelningsfaren. Snoren kan bli surret rundt halsen på barnet og det kan jo være litt skummelt!!

Skrevet

Vi har på nattlampe, den rosa blomsten fra IKEA funker fint. Ellers tok jeg jo ut sprinkelbeskytteren en stund, men da datt smokken rett ut, så nå er den på igjen og forblir der så lenge hun skal bruke sengen.

Skrevet

Hei,

Vi har ikke lang snor. Vi har sånn vi alltid har brukt som man får kjøpt til å sette på smokken på butikken. De er ikke lange nok til å gå rundt halsen. Men hun drar dem bare av og kaster den bort allikevel.

Skal sjekke den smokke holderen. Kanskje det hjelper hvis hun har et fast sted å lete i stedet for rundt i senga. Takk for tipset om det og nattlampen.

Skrevet

Vi (les jeg) har slitt med det lenge at Sebastian våkner om natta og ikke finner smokkene. Han får alltid med seg to i sengen når han legges, og så har jeg et lite lager som jeg henter fra i løpet av natta for å slippe å ligge på alle fire og leite på gulvet. Det har blitt bedre nå når vi har kuttet ned på dagsovingen, og han er mye roligere på natta, men vi vurderer å kutte smokken helt nå når jeg er hjemme i november. Det er slitsomt å måtte opp bare for å gi smokk og det hadde vært deilig om han klarte seg uten. Å kutte smokken på dagtid gikk greit så jeg håper det blir like enkelt nå.

Skrevet

her så hadde vi en periode et helt arsenal av smokker i sengen hennes, men nå har vi sluttet med det.

Det som fungerer ok her er at hun får smokken når hun skal legge seg. Så når vi skal legge oss så går jeg inn til henne, brer dyna over henne om hun har sparket den bort. Og gir henne smokken om hun har mistet den, hun pleier ikke våkne særlig av at jeg gjør det, er nok blitt en vane for henne. Og våkner hun så bare hvisker jeg at det bare er mamma som er der, og natta, og stryker henne over håret før jeg går ut igjen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...