Gå til innhold

Mange dødfødsler kan unngås!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Det der er SÅ sant!

Sånn som de holdt på med meg under sist fødsel. Hele TRE døgn lot de meg ligge med rier selv om jeg ikke åpnet meg. Neida her skulle det skje naturlig.

Når ungen begynte å få det riktig så dårlig inni magen innså de jo det vi hadde tryglet om i et døgn allerede.

Det ble hastesnitt av en stresset art, guttungen var livløs, men kviknet fort til men måtte på intensiv i 8 døgn fordi han var så medtatt av den harde fødselen!!! Helt utrolig.

Jeg fikk ikke engang se han etter fødsel.

Et keisersnitt koster jo sykehuset i snitt 50.000 kr, mens en fødsel "bare" koster 7000 kr..

Penger er alt vet du!!

Skrevet

Tell me about it.

Pga mange dødfødsler over termin i 2002 ble overtiden satt ned til 10 dager på KK.

Men, det betyr IKKE at man blir satt i gang da.

Jeg fødte 18/19 dager over tiden sist. Etter flere overtidskontroller...

Idiotisk lege - lang historie.

Gutten min hadde tatt av i vekt i magen pga lite næring på slutten og var ellers veldig overtidig..

Denne gangen kan jeg risikere å gå 1 mnd over termin pga at jeg ble flyttet 11 dager etter ul.

Men, har heldigvis en jordmor som skal skrive anbefalingsbrev om dette og i tillegg står det jo i journalen min fra den første at

jeg fødte såpass på overtid. Så jeg får heldigvis ekstra oppfølging på slutten denne gangen.

Bare så synd at man må ha opplevd det før for å bli tatt på alvor.

Skrevet

det er det værste jeg har hørt!!!! bra det gikk bra til slutt ihverfall :)

Skrevet

Dette er kommentarer jeg gjerne skulle hatt på bloggen. Vil dere legge inn erfaringene deres der som kommentar? Flere som vil se dem også!:)

På forhånd tusen takk:)

Skrevet

det er helt utrolig at det ikke er gjort noe med dette! blir rett og slett redd jeg. har tre barn fra før, første startet 4 uker for tidlig men dem stanset den så han kom 11 dager fortidlig, andre mann tre dager over tiden og siste mann med keisersnitt 17 dager før tiden. jeg kan visst bare si heldigvis etter statistikken å dømme, og krysser fingre for at denne skal komme før tiden. men syns dem holder babyen lenge inni magen etter at riene er startet som det er eksempel av lenger opp her.jeg kommer til å nekte å gå med på dette og tar dette opp m jordmor v neste time. vet om ei som mistet babyen pga, dem brukte for lang tid, hun skulle egentlig føde i tyrkia, men valgte å føde hjemme i norge der hun trudde hun skulle føle seg tryggere.... så mistet hun!!! og det pga treghet fra jordmorens side!!!! nei vettu hva. norge i et nøtteskall!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...