Julimams Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Bare lurer.. Her hadde det ikke det, men når jeg sjekket opp hva det betydde så var det ikkeno minus=) Ser at mange har ganske religiøse navn på barna sine.. Noah, Johannes, Isak o.s.v. Er dette bevisst fordi dere er religiøse selv?
Brava Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Ja, har valgt å ikke bruke navn med relgiøs betydning siden vi ikke er relgiøse selv.
Erisa* Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Jeg hadde egentlig tenkt å ha et kristent navn, men sånn ble det ikke... Althea er gresk, og betyr "helbredelse". Det er ikke derfor vi valgte navnet, men det var ikke et minus. Er jo litt morro at det betyr det, siden både jeg og mannen min er i helsevesenet:) Så jeg tenkte over det, og hvis det hadde betydd noe sånt som "djevelens medhjelper" hadde jeg nok sett etter et annet navn;)
Minnie Mom Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 For oss hadde det ikke noe å si hva navnet betyr. Vet ikke hva navnet til yngste betyr en gang.. .;o)
line_n & sara Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 betyr ingenting, ville i utgangspunktet ikke ha et kristent navn, men hadde jo allerede bestemt meg før jeg ble gravid, at jenta mi skal hete sara! (som appåtill et et religiøst navn!) er ateist, men det spiller ingen rolle! hadde unngått noah, johannes og lign pga kristendommen, sara er blitt mer "normalt" og jeg tror ikke det navnet blir like sterkt forbunnet med kristendommen som isak gjør! sara betyr prinsesse eller fyrstinne, og det er jo bare et morsomt pluss, det! men det var ikke derfor det ble det navnet, nei
Gjest Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Ja det hadde det, eller ikke betydning i seg selv, men opprinnelse. Betydningen av navnene er langt mindre spesielle enn anvenene, opprinnelsen er norrøn.
Musemor med tre søte små Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Betydninge hadde ingen betydning for valget. Vi fant et navn vi begge likte og det ble det
Gjest Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Hehe.....nei..men synes det er festlig i ettertid. Feks navnet til sønnen min betyr noe sånt som: "Den bønnhørte mann" Navnet til den ene datteren min betyr noe sånt som: "Lysende, klar og strålende" , litt morsomt siden hun har det mest opplysende smilet jeg har sett på en unge, strålende humør stort sett hele tida. Minstas navn betydning er litt vanskelig, men når sånt som trett og vis..hehe....vel...
Ioren Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Hadde ikke noe å si, visste ikke hva det betydde før etter at vi hadde bestemt oss. At det betyr "Elsket" gjør jo ikke noe akkurat
Mikroline Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 Nei, men var bevisst på noen jeg ikke ville bruke pga betydningen, f.eks. Loke.
hit og dit Skrevet 9. november 2008 #11 Skrevet 9. november 2008 Nja. Mannen ville ha eit norrønt navn, men me fann ikkje nokon me likte. Eg ville ikkje ha eit typisk bibelsk navn, men krava våre stoppa der. Me valgte eit navn som me begge likte klangen i, og som er verken norrønt eller bibelsk. Me gav ho eit ungarsk mellomnavn, og der valgte me og eit enkelt navn me likte. At navnet betyr lille fe er berre ein bonus. Og så kommer jo filmen om Tingeling no, og me meiner den er til mallo vår =P Me stod mellom to mellomnavn, Ilona og Tünde, da me gjekk ned ei gate og ein mann sa: se på den lille fèen, da var valget tatt; Tünde.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 9. november 2008 #12 Skrevet 9. november 2008 Nei, vet ikke hva de betyr i dag heller jeg....
tudelideisann Skrevet 9. november 2008 #14 Skrevet 9. november 2008 Min sønn navn betyr seier, og det passet veldig godt etter et svangerskap med mye sykdom pg sykehusinnleggelser. Fødselen ble og i tøffeste laget, derfor var et ingen tvil om at han var og blir min største seier! Navnet er gresk og jeg ble gravid mens vi var på ferie på en gresk øy. Der spiste vi på en taverna som hette det samme som min sønn. Ergo var det navnet perfekt for lillegutt! Kommer nok til å tenke en del symbolikk neste gang og. Jeg hadde godt kunnet brukt bibelske navn, feks Elias og Isak. Isak betyr jo feks den som ler, trenger ikke å ha så veldig religiøs innflytelse for å hete det!
Gjest Skrevet 9. november 2008 #16 Skrevet 9. november 2008 Jeg var veldig bevisst på betydningen. Ikke et religiøst navn.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 9. november 2008 #17 Skrevet 9. november 2008 Nei det hadde eg ikkje kikka på. Men navnet til jenta mi betyr masse for oss sida ho er kalla opp etter tanta til mannen min som var ei heilt spesiell dame;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå