Gå til innhold

hjelp motas med stor takk ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo nå skal dere høre jenter.... ;)

Vi har et ganske stort hus, i 3 etg , og 2 små barn...

Jeg er IKKE spes huslig annlagt, og nå som jeg har begynt å jobbe igjen, er det iallefall sklidd helt ut.... :(

Syns det er rot og dilldall over alt :( Og mannen min HATER rot ( men kan selvf ikke rydde opp etter seg selv da ) Så det krangles endel om dette kan du si.. :(

Noen som har noen små tips til meg på hvordan dere får ting til å gå rundt??

på forhånd takk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm, hvis mannen din hater rot så må han nok ta i et tak.

Hva med og sette opp en ukeplan? Der det står hvem som skal rydde/vaske det rommet?

f,eks :

mandag: Mor støvsuger - Far vasker badet

Tirsdag: Mor rydder soverommene - Far rydder stua

osv osv...

Skrevet

;) Joda , det hadde sikkert vert en ide, men desverre så vill den listen bli seende slik ut ; Mor støvsuger , mor vasker badet ;)

Han gjør ingen ting , eller jo , han vasker stuegulvet inni mellom , fordi jeg er vistnokk ikke strerk nok til å få bort "dritten"

himmel og hav ;)

Men jeg kan jo sette opp en plan til meg sekv i allefall ;)

Skrevet

Men kjære deg! Du må jo ikke akseptere at alt er din jobb!! Særlig ikke hvis dere begge jobber fullt!!!

Jeg tar noe kaste-sjau innimellom!. Og da er det allmenn kunnskap her i huset at den som ønsker noe bevart bør ha ryddet unna tingene sine før jeg får DEN ånden over meg.

Skrevet

Hva med å få noen til å vaske huset for dere 1 gang pr uke eller hver 14 dag? Rydde må du gjøre selv da:) Hvis det er en trøst så er det bomba her også.

Skrevet

Hushjelp? ;)

Jeg har stor tro på skippertaksmetoden når det gjelder husvask, kanskje dere kan ta det sammen på lørdagsformiddag så går det fort unna. Jeg har 200 kvadrat over 3 etg og støvsuger alt, vasker bad og vasker over gulv på 2-3 timer (alt ettersom hvor mange gulv som må vaskes.

Ta en omgang på kjøkkenet etter middag, rydd og tørk benker, sett i gang oppvaskmaskin. Klesvask bør ryddes vekk ofte, for det er et rent helvete å brette sammen tøy når haugen er for stor. Sorter klærne på vaskerommet i hauger eller i kurver så er det lett å sette i gang en vask raskt. Rydd bort ting når dere er ferdige med det.

Skrevet

Tusen takk damer , nå skal jeg sette meg ned å lage en plan , sende ungene til svigers og ta ett lite skipper tak. Å holde det ryddig ;)

Vaskerommet er faktisk helt strøkent , og tøyet har omtrent tellekant i skapet ( det er vel det eneste jeg har system og orden på ;) )

Takk for tips og gode råd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...