mamma_til_prinsesse_og_prins Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Jo nå skal dere høre jenter.... Vi har et ganske stort hus, i 3 etg , og 2 små barn... Jeg er IKKE spes huslig annlagt, og nå som jeg har begynt å jobbe igjen, er det iallefall sklidd helt ut.... Syns det er rot og dilldall over alt Og mannen min HATER rot ( men kan selvf ikke rydde opp etter seg selv da ) Så det krangles endel om dette kan du si.. Noen som har noen små tips til meg på hvordan dere får ting til å gå rundt?? på forhånd takk
2SmåTroll Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 hmmm, hvis mannen din hater rot så må han nok ta i et tak. Hva med og sette opp en ukeplan? Der det står hvem som skal rydde/vaske det rommet? f,eks : mandag: Mor støvsuger - Far vasker badet Tirsdag: Mor rydder soverommene - Far rydder stua osv osv...
mamma_til_prinsesse_og_prins Skrevet 9. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2008 Joda , det hadde sikkert vert en ide, men desverre så vill den listen bli seende slik ut ; Mor støvsuger , mor vasker badet Han gjør ingen ting , eller jo , han vasker stuegulvet inni mellom , fordi jeg er vistnokk ikke strerk nok til å få bort "dritten" himmel og hav Men jeg kan jo sette opp en plan til meg sekv i allefall
Krusemynthe Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Men kjære deg! Du må jo ikke akseptere at alt er din jobb!! Særlig ikke hvis dere begge jobber fullt!!! Jeg tar noe kaste-sjau innimellom!. Og da er det allmenn kunnskap her i huset at den som ønsker noe bevart bør ha ryddet unna tingene sine før jeg får DEN ånden over meg.
Gjest Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Hva med å få noen til å vaske huset for dere 1 gang pr uke eller hver 14 dag? Rydde må du gjøre selv da:) Hvis det er en trøst så er det bomba her også.
Sessa ruger igjen... Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Hushjelp? Jeg har stor tro på skippertaksmetoden når det gjelder husvask, kanskje dere kan ta det sammen på lørdagsformiddag så går det fort unna. Jeg har 200 kvadrat over 3 etg og støvsuger alt, vasker bad og vasker over gulv på 2-3 timer (alt ettersom hvor mange gulv som må vaskes. Ta en omgang på kjøkkenet etter middag, rydd og tørk benker, sett i gang oppvaskmaskin. Klesvask bør ryddes vekk ofte, for det er et rent helvete å brette sammen tøy når haugen er for stor. Sorter klærne på vaskerommet i hauger eller i kurver så er det lett å sette i gang en vask raskt. Rydd bort ting når dere er ferdige med det.
mamma_til_prinsesse_og_prins Skrevet 9. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2008 Tusen takk damer , nå skal jeg sette meg ned å lage en plan , sende ungene til svigers og ta ett lite skipper tak. Å holde det ryddig Vaskerommet er faktisk helt strøkent , og tøyet har omtrent tellekant i skapet ( det er vel det eneste jeg har system og orden på ) Takk for tips og gode råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå