Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Må først si at jeg synes det er dyrt. Det er ikke stor tingen man får for 600-700 kroner (gutten min ønsker seg lego, han er 5 år) også vil jeg liksom ikke bare gi han kun den ene tingen heller.. Det blir for lite synes jeg. Det er jo den ene dagen i året han har gledet seg mest til (får jo leker og klær ellers i året også og på bursdagen sin..), men synes liksom det skal være litt ekstra på julaften.. Må være i alle fall 2-3 fine kvalitetsting til han og da kommer jeg fort opp i mye over 2000,- kroner til han (fra meg og pappan). Hvor mye bruker dere på egne barn? får de det de ønsker seg? Hvor mange gaver gir dere til egne barn?
Tommage♀♂ Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Her i huset begrenser vi kjøp av leker ellers i året, men det kommer selvsagt en ting og to da + tegnesaker, badebasseng, badeleker osv. Store, litt dyrere ting får de til bursdag og jul. Mine er små enda, eldste er 3 og minste 1,5 ved jul, så da slipper vi unna med en stor ting til ca 500 + et par småting. De får så mange store gaver fra andre, og selv har de ikke peiling på hverken pris eller hvem det forskjellige er fra. Men jeg ser ikke noen grunn til å gi for mange tusen til barna. Jeg vil lære dem å være takknemlige for det de får, og ikke se etter pris. Det er tanken bak som teller!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 vi har 4 barn å gi til, så 2000kr pr barn blir vel mye. fra meg og samboer så blir det fra 500-1000kr pr unge..kommer an på hva de ønsker seg og hva det koster. Så kjøper jeg noe til til søskene fra søskene..det blir sånn ca 2-300kr pr unge. Så får de nisse gaver også Så til sammen blir det jo sikkert 1000-1500kr pr unge da.. Men hvoedgave blir fra meg og samboer da..dyreste gava ..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Å jøssenamn...... De får da gaver av flere til jul også eller? Vi drukner i gaver her i jula i hvertfall så jeg gir de bare ei leker hver de ønsker seg og den skal ikke koste over tusenlappen! I tillegg får de ting de trenger, men som alikevell er litt ekstra, som feks sengetøy med "cars" på etc... Ønsker de seg store dyre ting prøver vi å få familien til å spleise litt eller gi penger så de kan spare til det selv
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Store tiaver er forbeholdt jul og fødselsdager. Denne julen har vi brukt 400 kroner på barnet vårt. De har nok i dag likevel. Nå er han bare tre år så jeg regner med det blir litt dyrere når han f-eks skal ha et par ski eller skøyter. Men det tar vi etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Å kjøpe gaver til 2000 kr er helt uaktuellt for oss. Datteren vår er bare 1,5 år og i år kommer gaven til å ligge på ca 500 kr tror jeg. Jeg tror ikke vi kommer til å kjøpe veldig mye dyrere ting i fremtiden heller. Har ikke samvittighet til det jeg, og jeg ønsker ikke at barna skal bli bortskjemte heller. Selvfølgelig, når de blir eldre og ønsker seg andre ting enn leker så kommer sikkert prisnivået til øke.
___ Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Hvorfor må det være 2-3 fine kvalitetsting fra dere til jul? En ting han ønsker seg holder fint. Ellers er det lurt å vente til jul og fødselsdager med ting de "må" ha. Det går greit å ha for kotre sli og staver på førjulsvinteren for eksempel og så få ski til jul eller å måtte bruke den gammle sekken litt lenger og så kan de ønske seg det til jul. Hvor mye gaver som er nødvendig avhenger vel også litt av om barnet får andre gaver, men kommer dere opp i 5-6 gaver totalt (inklusiv votter og sokker fra gammle tanter) tror jeg ikke det er noe å bekymmre seg for at han får for lite. Ingen gaver er trist, men så lenge det er noen blir det nok bra.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Vi gir for ca 1000,- pr barn. Ønsker de seg ting som er dyrere enn det så spleiser vi gjerne med noen, som f.eks besteforeldre.
casandra1980 Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Ungene mine får så utrolig masse leker i løpet av et år at jeg blir ikke orke kjøpe de julegaver så koster mer enn 500 kr. De legger aldri merke til det uansett om leken koster 100 kr eller 2000 kr. Dessuten så leker de med lekene kort tid og så hiver de det i fra seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå