Kliko Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Hjelp! Kan noen si meg hvordan det kjennes ut? Så på jordmødrene her om dagen, og så en som hadde veldig vondt, men fikk ikke med meg hvor... Jeg har så sinnsykt vondt øverst i lårene, på innsiden, nesten helt ved " dåsa"... Og har hatt det er par uker nå, og ble litt redd kan man si... Noen som har noen sånne tegn man skal se etter?????
Mini LK Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Kan høres ut som legament smerter, var på legevakten m det sist sv.skap og det gjorde så vondt jeg klarte nesten ikke gå. Ble skremt men det er "senene" som går mellom livmor og festene som blir løse for å la livmor og mage strekke seg, eller noe slikt. Ta små steg og ikke vri deg uten å ta med hele kroppen, rolige bevegelser. Ved svangerskpsforgiftning får du vondt øverst i magen ofte pluttselig hodeverk og kvalme og høyere blodtrykk + hevelser/ vann i kroppen. Sjekk hos lege eller jordmor neste gang eller ta deg en telefon med legevakt hvis du er usikker bare for å forsikre deg.
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Har du svangerskapsforgiftning skal du ha to av tre symptomer som er; 1.Undertrykk over 90-100 , det vil si om du får målt blodtrykk og det er ex 130/90 2. Ødem, vann i kroppen 3. Protein i urinen Alt dette kan en vanlig jordmor på helsestasjonen måle, eller allmennlege. Man får gjerne hodepine i tinningene og vondt i brystet. Om du går til vanlig kontoll hos jordmor regelmessig så oppdager hun en svangerskapsforgiftning fort. Dette er ikke akkutt farlig og de følger deg som regel bare opp litt oftere og følger forløpet. Det det høres ut somom du har er ligamentsmerter. Det har alle gravide i mer eller mindre grad!! Betyr bare at magen vokser og strekker seg og det er jo positivt!!!
LilleBebinMammanSin Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 jeg helt personlig tror ikke at det er svangerskapsforgiftning.. mamma hadde det da hun bar meg, og hun kjente ingenting.. men! det du bør få sjekket er om du har NYREBEKKENBETENNELSE. fordi at det hadde søstern min.. og hennes beskrivelse passer din! hos henne trodde de at de bare var en bekkenløsning.. så hun fikk ikke vite at d var betennelse før hun var ferdig, og hadde fødd. så be de spesifikt om å sjekke dette..
Kliko Skrevet 9. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2008 hmm, leste litt om nyrebekken betennelsen, men synes ikke jeg hadde helt like symtomer... Men skal til jordmor snart, og skal be hun sjekke det da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå